کد خبر: ۳۸۳۵۶۱
۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
اکنون دانشمندان به کمک مریخ نورد استقامت مجموعه ای از داده ها را جمع آوری کرده اند که این داده ها می تواند به ما در درک بهتر از تاریخ مریخ کمک کند.
کمک مریخ نورد استقامت به جمع آوری اطلاعات تاریخی سیاره سرخ
اکنون به لطف مریخ نوردها، مدارگرد‌ها و فرودگر‌هایی که از سیاره مریخ بازدید می‌کنند چیز‌های زیادی را در ارتباط با سیاره سرخ می‌آموزیم، اما هنوز چیز‌های زیادی در مورد چگونگی شکل گیری مریخ و تاریخچه آن وجود دارد که ما از آن‌ها مطلع نیستیم.

به گزارش digitaltrends، مریخ نورد استقامت از زمانی که در سال ۲۰۲۱ فرود آمد، در حال کاوش در دهانه جزرو مریخ بوده است و اکنون دانشمندان مجموعه‌ای از تحقیقات جدید را منتشر کرده اند که می‌تواند به ما در درک بهتر از تاریخ و زمین شناسی این سیاره کمک کند. یکی از یافته‌های بزرگ این است که سنگ‌هایی که این مریخ نورد در کف دهانه جزرو پیدا کرده است، سنگ‌های آذرین هستند که از گدازه‌های خنک‌شده تشکیل شده‌اند. سنگ‌های آذرین برای درک تاریخچه آب در این سیاره عالی هستند.

همچنین یکی دیگر از کار‌های مریخ نورد استقامت جستجوی نشانه‌هایی از حیات باستانی در مریخ بوده است. بهترین منبع ما برای این موضوع سنگ‌های رسوبی موجود در مریخ هستند، زیرا آن‌ها اطلاعاتی در ارتباط با منبع آب در مریخ به ما می‌دهند. برای یافتن این سنگ‌های رسوبی، استقامت در حال حاضر در حال کاوش در منطقه‌ای از جزرو است که زمانی دلتای رودخانه‌ای در آن وجود داشته است. این دلتا سرشار از سنگ‌های رسوبی خواهد بود که مدارگرد استقامت در حال جمع‌آوری نمونه‌هایی از آن‌ها است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: