ردپای تنش بین ایران و آمریکا در بازار دلار
کد خبر: ۳۸۳۶۷۴
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
بازار امروز چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ شاهد افزایش قیمت دلار، سکه و طلا بود.
افزایش همزمان قیمت دلار، سکه و طلا
بازار ارز تهران امروز چهارشنبه ۹ شهریور ماه شاهد پیشروی قیمت دلار تا محدوده ۳۰ هزار و ۱۳۰ تومان بود، اما در ادامه معاملات نقدی نرخ دلار کانال مذکور را از دست داد و به قیمت ۲۹ هزار و ۹۷۰ تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با دیروز ۲۵۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد.

هرات قیمت دلار نزد

هرات امروز تعطیل بود و قیمت جدیدی از اسکناس آمریکایی در بازار هرات اعلام نشد. طالبان «۳۱ ماه اوت»، را به مناسبت خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در سال گذشته تعطیل رسمی اعلام کرد.

رشد قیمت دلار در سلیمانیه

در سلیمانیه هم عصر امروز قیمت دلار ۳۰ هزار و ۲۸۰ تومان بود که نسبت به روز قبل تقریبا ۲۰۰ تومان بالا‌تر بود.

رشد نرخ حواله درهم

نرخ حواله درهم امروز رشد ۳۰ تومانی را ثبت کرد و ۸ هزار و ۲۴۰ معامله شد. به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که موجب قدرت گرفتن بازیگران ارزی شد می‌تواند همین عامل باشد.

ردپای تنش بین ایران و آمریکا در بازار دلار

عده‌ای از معامله گران معتقد بودند که تنش بین ایران و آمریکا و توقیف قایق بدون سرنشین آمریکا توسط سپاه یکی از دلایل صعودی شدن دلار در تهران بوده است.

شب گذشته تد کروز، نماینده جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا ادعا کرد که احتمال اینکه رئیس‌جمهور بعدی آمریکا «توافق احمقانه» دولت بایدن با ایران را پاره کند نزدیک به ۱۰۰ درصد است؛ و از طرفی هم معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته درباره مذاکرات هسته‌ای گفت تحول جدیدی رخ نداده است و هنوز تفاهمی درباره برجام حاصل نشده است.

وزیر خارجه درباره مذاکرات وین نیز گفت:درباره مذاکره ایران برای لغو تحریم‌ها ما اخیرا آخرین متن طرف آمریکایی را دریافت کردیم و همکاران من به دقت در حال بررسی متن هستند.

ما همچنان در موضوع تضمین نیازمند متنی نیرومندتر هستیم؛ لذا داریم فکر می‌کنیم چگونه می‌توان به یک متن نیرومند در موضوع تضمین دست یافت.

با وجود سیگنال‌های ضد و نقیض برجامی عده‌ای از معامله گران از احتمال بن بست مذاکرات هسته‌ای سخن گفتند. همین اظهارات موجب شده جهت انتظارات در بازار ارز تهران تغییر کند و نرخ دلار در بازار امروز بر مدار افزایش قرار بگیرد.

ریزش قیمت طلا در بازار جهانی

بازار جهانی طلا امروز در مقایسه با روز قبل ۱۳ دلار ریزش کرد. فلز گران بهای جهانی امروز در محدوده ۱۷۱۱ دلار معامله شد.

افزایش قیمت طلا و سکه در بازار ایران

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز مانند روز گذشته مسیر افزایش را دنبال کرد. فلز زرد رنگ داخلی امروز ۱ هزار و ۹۰۰ تومان بر ارزش خود افزود و با ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی عصر امروز ۱۳ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان بود. این قیمت در مقایسه با دیروز تقریبا ۱۲۵ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.

معامله گران معتقد بودند شوک افزایش قیمت دلار به بازار سکه موجب شد سکه بازان در موقعیت خرید قرار بگیرند. این دسته از فعالان بازار می‌گفتند در صورتی که نرخ دلار به مسیر افزایشی خود ادامه دهد و سکه در محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت شود احتمال رسیدن فلز زرد رنگ داخلی به کانال ۱۴ میلیون تومان هم وجود خواهد داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: