کد خبر: ۳۸۳۶۸۳
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
0
قیمت برخی محصولات موجود در بازار تحت تاثیر انتشار آیین نامه اجرایی ورود خودرو قرار نگرفت.
پنج برند خودرویی بی تفاوت به انتشار دستورالعمل واردات
یک هفته از انتشار دستورالعمل اجرایی واردات خودرو را به کشور می‌گذرد، اما محصولات برند‌هایی مانند BMW، مرسدس بنز، فولکس، لکسوس و DS بی توجه به منتشر شدن آیین نامه اجرایی واردات خودرو مسیر خود را در بازار می‌روند.. بررسی قیمت محصولات برند‌های یاد شده نشان می‌دهد بر خلاف قیمت برخی از خودرو‌های موجود در بازار، قیمت محصولات برند‌های یاد شده تحت تاثیر قرار نگرفته و افت قیمتی به خود ندیدند. فروشندگان این خودرو‌ها همچنان خودرو‌های در اختیار خود را با قیمت‌های پیش از انتشار دستورالعمل ورود خودرو به مشتریان عرضه می‌کنند. نکته جالب در ارتباط با قیمت این خودرو‌ها این است که نوسانات بازار ارز نیز روی قیمت آن‌ها تاثیرگذار نیست. به نظر می‌رسد قیمت محصولات برند‌هایی مانند BMW، مرسدس بنز و .. در مقابل نوسانات بازار ارز واکسینه شده است. اما چرا خودرو‌های یاد شده از انتشار آیین نامه اجرایی واردات خودرو تاثیر نگرفته و همچنان با همان قیمت‌های پیشین در بازار حضور دارند؟

دلیل این مساله را باید در میان بند‌های دستورالعمل اجرایی ورود خودرو به کشور جستجو کرد. براساس آیین نامه‌ای که سیاست گذار خودرویی آن را طراحی کرده سقف ورود خودرو به کشور ۲۰ هزار یورو در نظر گرفته شده است. با توجه به این سقف قیمتی در نظر گرفته شده، خودرو‌هایی که قیمت آن‌ها خارج از بازه تعیین شده است به صرت عملی امکان ورود به کشور را پیدا نمی‌کنند. محدودیت ورود این خودرو‌ها باعث شده تا همچنان مدل‌های ۲۰۱۸ حاضر در بازار دست بالا را داشته باشند و متقاضیان این خودرو‌ها مجبور شوند تا این خودرو‌ها را با قیمت‌هایی که از سوی فروشندگان اعلام می‌شود خریداری کنند.

بررسی قیمت‌های بازار نشان می‌دهد متقاضیان باید برای در اختیار گرفتن لکسوس RX-۲۰۰ مدل ۲۰۱۸ حدود ۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان پرداخت کنند. تیگوان نیز با قیمتی حول و حوش ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار دارد. DS ۷ کراس بک نیز با قیمت ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در بازار حضور دارد. فروشندگان مرسدس بنز مدل E۲۰۰ نیز برای واگذاری خودروی در اختیار خود حدود هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان طلب می‌کنند. BMW مدل progressive ۲۰۱۸ نیز با قیمت حوالی ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان قابل خریداری است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: