کد خبر: ۳۸۳۷۰۵
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
0
سازمان هواشناسی کشور برای یک شهر سردسیر کشورمان هشدار زردرنگ صادر کرد.
گرمای ۴۱ درجه‌ایِ یک شهر سردسیر ایران!
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بیشینه دما در مناطق مرکزی و شهرستان خلخال تا ۳۵ درجه سلسیوس و در مناطق گرمسیری استان تا ۴۱ درجه سلسیوس خواهد رسید.

سیاوش محمدی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و پیرو هشدار زرد صادر شده در ۴ روز آینده ضمن تداوم پایداری شرایط جوی، پدیده غالب در سطح استان افزایش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت آسمان استان بیشینه دما در مناطق مرکزی و شهرستان خلخال تا ۳۵ درجه سلسیوس و در مناطق گرمسیری استان تا ۴۱ درجه سلسیوس خواهد رسید و آسمان استان صاف بوده، اما در ساعات بعد از ظهر همراه با وزش باد گاهی توام با وزش باد تند گرمیج انتظار می‌رود که سبب تداوم هوای گرم تابستانه خواهد شد، به گونه‌ای بیشینه دما در مناطق مرکزی و شهرستان خلخال تا ۳۵ درجه سلسیوس و در مناطق گرمسیری استان تا ۴۱ درجه سلسیوس خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: لذا جهت جلوگیری از هر گونه خسارت احتمالی توجه به نکات ایمنی به ویژه تنظیم دمای محیط‌های حساس، پرهیز از برپایی آتش در مراتع و اجتناب از حضور در فضای باز به مدت طولانی توصیه می‌شود و همچنین از روز دوشنبه هفته آینده وضعیت جوی با شمالی شدن جریانات و کاهش دمای هوا، بطور محسوس تغییر خواهد کرد.

محمدی تصریح کرد: در این مدت در اغلب ساعت‌ها آسمان صاف با وزش باد ملایم بوده، که سرعت وزش باد در مناطق مرکزی گاهی تند پیش‌بینی می‌شود و با توجه به پیش‌بینی فوق، صرفه‌جویی در مصرف آب و برق و همچنین اجتناب از برپایی آتش در مزارع و جنگل‌ها توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی اردبیل ادامه داد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر جو پایدار طی چند روز آینده در سطح استان است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: