April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۷۴۱
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
0
تحلیلگران تکنیکی معتقدند شاخص در محدوده یک میلیون ۴۴۰ هزار و یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد رنج شده است.
پیش بینی بورس امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
برای پیش بینی بورس امروز – شنبه ۱۲ شهریور- به روند بازار سهام در روز‌های گذشته نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس برای دومین روز افت کرد و هزار و ۸۴۰ واحد پائین آمد. شاخص هم‌وزن نیز هزار و ۱۲۰ واحد رشد کرد و شاخص کل فرابورس افزایش ۱۱ واحدی را پشت سر گذاشت.

در پایان معاملات روز چهارشنبه، ۳۸۰ نماد رشد قیمت و ۲۷۶ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۵۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۲ درصد بازار افت قیمت داشتند.

سهم‌های صعودی
روز چهارشنبه در بورس شرکت صنایع شیمیایی فارس (شفارس)، شرکت غلتک سازان سپاهان (فسازان) و شرکت قند نیشابور (قنیشا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا)، شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) و شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان (سدبیر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی
در بورس شرکت معادن بافق (کبافق)، شرکت نورد آلومینیوم (فنوال)، و شرکت داده پردازی ایران (مداران) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگزا)، شرکت کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت) و شرکت دامداری تلیسه نمونه (تلیسه) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار
عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی ۶۹ میلیارد تومانی بسته شد.

در پایان معاملات چهارشنبه ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۲ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۷۱ میلیارد تومان ایستاد. در معاملات چهارشنبه ۷۹ نماد صف خرید داشتند و ۳۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید به ۱۶۲ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۲۰۳ میلیارد تومان بود.

روز چهارشنبه نماد شپارس (شرکت محصولات پارس) با صف خرید ۹ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از شپارس، نماد‌های کماسه (شرکت تأمین ماسه ریخته گری) و غگلپا (شرکت پگاه گلپایگان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد فنورد (شرکت نورد و قطعات فولادی) تعلق داشت که ارزش آن یک میلیارد تومان بود. پس از فنورد، نماد‌های مداران، اکالا و کبافق صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس امروز
در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص‌های بازار سهام افت کردند و برای پنجمین روز متوالی سرمایه حقیقی وارد بورس شد. روز چهارشنبه بخش بزرگی از پول حقیقی ورودی به سهام تازه وارد پرسپولیس اختصاص داشت و بیش از ۹ میلیارد تومان وارد این سهم شد.

به علاوه ارزش معاملات در روز چهارشنبه نسبت به روز سه‌شنبه اندکی بیشتر شد و ارزش معاملات خرد به ۲ هزار و ۸۳۱ میلیارد تومان رسید که بیش از هزار میلیارد تومان کمتر از رقم ابتدای هفته است.

روز چهارشنبه نماد‌های فملی، فولاد، کگل، تاپیکو، شبندر، شستا، حکشتی، ومعادن، شپنا، شتران و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص کل بازی کردند.

تحلیلگران تکنیکی معتقدند شاخص در محدوده یک میلیون ۴۴۰ هزار و یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد رنج شده است. اگر شاخص بتواند از نیمه کانال بالاتر رود شانس رشد بیشتر را خواهد داشت و در صورت نزول تا سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد افت خواهد کرد. در نتیحه حفظ کانال ۱.۴ میلیونی برای معامله گران مهم است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: