منتظر ورود بنز و ب‌ام‌و نباشید؛
کد خبر: ۳۸۳۷۸۱
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
0
طبق اعلام سخنگوی وزارت صمت، مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود و واجدین شرایط واردات خودرو، تا ۱۹ شهریور ماه فرصت دارند درخواست خود را تحویل دهند.
امکان واردات این خودرو‌های خارجی فراهم است
امید قالیباف با بیان این مطلب، اظهار کرد: آیین‌نامه واردات خودرو سه گروه را شامل می‌شود که پس از ارسال درخواست در مهلت مقرر یادشده که ۱۹ شهریورماه در نظر گرفته شده، حداکثر تا آخر شهریورماه اسامی شرکت‌های منتخب اعلام خواهد شد. پس از تأیید و اعلام شرکت‌هایی که الزامات آیین‌نامه واردات خودرو را با امتیاز بالاتری کسب کرده‌اند، واردات خودرو می‌تواند انجام شود.

چه خودرو‌هایی امکان واردشدن دارند؟

بر اساس آیین‌نامه واردات خودرو، سقف قیمت خودرو‌های وارداتی بیست‌هزار دلار تعیین شده است. بررسی‌ها حاکی از آن است که با این سقف قیمتی، امکان واردات خودرو‌های بنز و ب‌ام‌و فراهم نیست.

قیمت خودرو‌های مرسدس بنز از ۳۶ هزار دلار آغاز می‌شوند و تا ۱۶۵ هزار دلار ادامه پیدا می‌کند.

در خصوص خودرو‌های ب‌ام‌و نیز وضعیت به همین منوال است. حداقل قیمت این خودرو در بازار‌های جهانی ۳۵ هزار دلار است و قیمت آن تا ۱۴۰ هزار دلار بالا می‌رود.

در این بازه قیمتی، خودرو‌های کیا و هیوندای، دو غول خودروساز کره‌ای، بیشترین احتمال واردات را دارند. خودرو کیا سول مدل ۲۰۲۳ در بازار‌های جهانی ۱۹ هزار و ۸۰۰ دلار قیمت خورده است.

کیا ریو نیز از جمله خودرو‌هایی است که امکان واردات آن فراهم است. این خودرو در بازار‌های جهانی به قیمت ۱۶ هزار و ۴۵۰ دلار خریدوفروش می‌شود.

کیا فورته نیز دیگر خودرو کیاست که امکان واردات به کشور را دارد. این خودرو به قیمت ۱۹ هزار و ۴۹۰ دلار در بازار‌های جهانی خریدوفروش می‌شود.

در میان خودرو‌های هیوندای نیز Veloster مدل ۲۰۲۱ می‌تواند با حداقل قیمتی ۱۸ هزار و ۹۰۰ دلار به کشور وارد شود.

هیوندای اکسنت مدل ۲۰۲۱ نیز با حداقل قیمتی ۱۵ هزار و ۴۰۰ دلار می‌تواند به کشور وارد شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: