کد خبر: ۳۸۳۹۸۴
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
0
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهترین بستر کار خیر را آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: گسترش آموزش‌های مهارتی به اشتغال پذیری جوانان منجر می‌شود از این رو سرمایه‌گذاری در بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند مورد استقبال جامعه خیرین قرار گیرد.
گسترش آموزش‌های مهارتی باعث اشتغال پذیری جوانانغلامحسین حسینی نیا با اشاره به تصویب آیین نامه اجرایی قانون استفاده از خیرین در دولت، اظهار کرد: با تصویب این آیین نامه از این پس به شکل قانونمند در خدمت خیرین خواهیم بود و از خیرین می‌خواهیم تا به عنوان یکی از زمینه‌های اصلی بحث خیر و خیرات به موضوع فنی و حرفه‌ای توجه کنند چه بسا از طریق خیرین در مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها بتوانیم چتر مهارتی را در بحث آموزش فنی و حرفه‌ای بگسترانیم.

وی ادامه داد: امروز بهترین بستر خیر، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که به اشتغال پذیری جوانان منجر می‌شود. جوان شاغل از بسیاری بلایا و مفاسد اجتماعی می‌تواند به دور باشد و لذا سرمایه‌گذاری در بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت دار کردن و اشغال پذیری جوانان می‌تواند مورد استقبال جامعه خیرین قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به استقبال از این طرح، گفت: بنا داریم مجمع خیرین را در ۳۱ استان راه اندازی کنیم. این مجمع در گام نخست در مشهد تشکیل شده و رایزنی با خیرین ادامه دارد تا در دیگر استان‌های کشور نیز این مجمع راه اندازی شود و پس از آن مجمع ملی خیرین فنی و حرفه‌ای را در کل کشور تشکیل خواهیم داد.

حسینی نیا در عین حال از ایجاد نخستین اردوی مهارتی دانشگاهی در کشور خبر داد و گفت: این اردوی مهارتی برای دانشگاه تهران برگزار می‌شود و شرکت کنندگان می‌توانند در این دوره کوتاه مدت با مهارت‌های عملی در محیط کار آشنا شوند.

به گفته معاون وزیر کار، یکی از اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد عدالت آموزشی و افزایش سطح مهارت در تمام اقشار به ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

وی با اشاره به وجود ۹۵۰۰ استاندارد آموزش مهارتی در کشور اظهار کرد: با توجه به توسعه مشاغل دانش بنیان، پیش بینی می‌شود این استاندارد‌ها به ۱۷ هزار مورد برسد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: