April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۴۰۳۸
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
0
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از قرارگیری ۱۵ هزار واحد مسکونی که شهرداری به صورت مشارکتی آن‌ها را می‌سازد در قالب طرح اجاره داری برای خانه اولی‌ها و زوج‌های جوان خبر داد.
اختصاص ۱۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اجاره داری
سید مهدی هدایت امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه ۸۰۰ واحدی در محدوده باغ آذری در منطقه ۱۶ اظهار کرد: با تشکیل قرارگاه جهادی مسکن با تاکید شهردار تهران تمهیداتی برای احداث مسکن پیش‌بینی و این کار آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در قرارگاه مسکن تا به امروز ۲۷ هزار واحد با مجموعه‌های مختلف تفاهم‌نامه امضا شده است، همچنین ۱۲۰ هزار واحد درمرحله عقد تفاهم‌نامه است که تا روز‌های آینده امضا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: با ابلاغ مصوبه تشویقی بافت فرسوده امسال صدور پروانه در بافت را به ۲۰ هزار واحد خواهیم رساند که البته سال گذشته نیز حدود ۱۰ هزار واحد صادر شده است.

هدایت با بیان اینکه ۴۶ پروژه در ۲۲ منطقه به ظرفیت ساخت ۵۲ هزار واحد شناسایی شده است، گفت: این تعداد در قالب وارد فاز یک آغاز شده است.

وی ادامه داد: در راستای مولدسازی سرمایه‌های شهرداری و کمک به تولید مسکن و خانه‌دار شدن بخشی از پرسنل شهرداری، زمین‌هایی حدود ۱۱۰ هکتار از مناطق مختلف و سازمان‌ها به استعداد تولید ۳۰ هزار واحد مسکونی شناسایی و در مرحله اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ است که این پروژه‌ها به صورت مشارکتی توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد و شهرداری مستقیما ورود در اجرا ندارد.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: حدود ۵ هزار واحد به غیر از ۳۰ هزار واحد برنامه‌ریزی شده تا به امروز در دوره آقای زاکانی عملیات اجرایی آن به صورت مشارکتی شروع شده که تا پایان سال این پروژه‌ها به ۳۵ هزار واحد خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵ هزار واحد سهم شهرداری تهران باشد.

هدایت اضافه کرد: تکالیف صدور پروانه مناطق مشخص شده و به صورت هفتگی ارزیابی و رصد می‌شود. همچنین امسال تا به امروز حدود ۲۵ هزار واحد از پروژه‌های قرارگاه مسکن عملیاتی شده است.

وی در ادامه گفت: در کل برنامه‌ریزی شهرداری تهران در قالب قرارگاه جهادی مسکن احداث ۱۸۰ هزار واحد مسکونی خواهد بود که این واحد‌ها شامل ۲۰ هزار واحد بافت فرسوده، ۵۲ هزار واحد پروژه‌های مشخص شده، ۳۰ هزار واحد پروژه‌های مشارکتی سازمان نوسازی و ۸۰ هزار واحد صدور پروانه مناطق است که مناطق ملزم شدند که این تعداد پروانه را صادر کنند.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران در ارتباط با بخش مسکن دو طرح ویژه را در دستور کار دارد که از آن جمله می‌توان به فروش متری واحد‌های مسکونی و همچنین اجاره واحد‌های مسکونی اشاره کرد.

هدایت در خصوص فروش متری واحد‌های مسکونی گفت: این موضوع در سازمان نوسازی انجام می‌شود. متاسفانه با توجه به اینکه در سال‌های گذشته هموطنان اقدام به خرید واحد‌هایی کرده‌اند که پیشرفت مناسبی را به لحاظ فیزیکی نداشته‌اند و در ادامه نیز صاحبان پروژه، آن‌ها را مجاب و مجبور به دریافت پولشان به همراه سود آن کرده‌اند؛ شهروندان تجربه تلخی را در این بخش دارند. به همین منظور شهرداری تهران بنا دارد در قالب فروش متری، واحد‌های مسکونی را آماده و به صورت شرایطی در اختیار شهروندان قرار بدهد.

وی در خصوص نحوه فروش متری واحد‌های مسکونی مد نظر افزود: به‌زودی طی دو ماه آینده و پس از اخذ مجوز از شورای شهر تهران در بورس فروش متری واحد‌های مسکونی در قالب بورس عرضه خواهد شد و هموطنان می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص طرح اجاره داری واحد‌های مسکونی خاطرنشان کرد: در این ارتباط نیز شهرداری تهران بنا دارد از ۳۶ هزار واحدی که به صورت مشارکتی آن‌ها را اجرا خواهد کرد ۱۵ هزار واحد را در قالب طرح اجاره‌داری در اختیار خانه‌اولی‌ها و زوج‌های جوان قرار بدهد.

هدایت درخصوص تعرفه و میزان دریافتی اجاره در این واحد‌ها گفت: قطعا اجاره‌ای که شهرداری تهران در قالب این واحد‌ها از خانواده‌ها دریافت می‌کند به نسبت منطقه کمتر خواهد بود و این کار در راستای حمایت از این خانواده‌ها انجام می‌پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در قالب قرارگاه جهادی مسکن در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است تصریح کرد: انشاءالله از اوایل سال اینده واگذاری تدریجی این واحد‌ها انجام خواهد گرفت که البته این مسئله نیازمند همکاری و مساعدت دولت از جمله ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و... است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: