April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۴۰۵۵
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
کارآزمایی بالینی اثربخشی و ایمنی داروی بلیموماب را در بزرگسالان آسیای شرقی مبتلا به نفریت لوپوس نشان می‌دهد.
دارویی که برای بیماران کلیوی بهبودی به ارمغان می‌آورد
در یک تجزیه و تحلیل، زیرگروهی از بزرگسالان آسیای شرقی که در فاز ۳ کارآزمایی قرار داشتند، که به آن‌ها بلیموماب (Belimumab) اضافه شده به درمان استاندارد در مقابل دارونما اضافه شده و به درمان استاندارد نفریت لوپوس در بهبود زودتر و پایدارتر بیماری کلیوی کمک کرده است.

نفریت لوپوس (LN) یک عارضه شدید کلیه در بیماران مبتلا به بیماری خودایمنی لوپوس اریتماتوز سیستمیک است.Belimumab در ترکیب با درمان استاندارد برای درمان بیماران مبتلا به LN استفاده می‌شود.

از آنجایی که داده‌های مربوط به درمان بلیموماب در بیماران آسیای شرقی مبتلا به LN محدود است، محققان کارآیی و ایمنی بلیموماب را در زیر گروهی از بیماران آسیای شرقی از BLISS-LN، یک کارآزمایی تصادفی‌سازی شده و کنترل‌شده، ارزیابی کردند.

بیماران به صورت ماهانه بلیموماب یا دارونما را علاوه بر درمان استاندارد دریافت کردند. پس از ۱۰۴ هفته، بیمارانی که بلیموماب دریافت کردند در مقایسه با بیمارانی که دارونما دریافت کردند، بهبود‌های زودتر و پایدارتری در نتایج کلیوی نشان دادند، در حالی که هیچ نگرانی ایمنی جدیدی مطرح نشد.

این نتایج اخیراً در مجله آمریکایی بیماری‌های کلیه (AJKD) منتشر شده است، که استفاده از درمان بلیموماب برای بیماران آسیای شرقی مبتلا به LN پشتیبانی می‌کند.


منبع: سایت مدیکال اکسپرس منتشره از بنیاد کلیه آمریکا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: