April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۴۱۰۷
۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
0
برنامه گفت و گوی ویژه خبری با حضور کارشناسان فضای مجازی به تشریح سرویس اینترنت امن برای کودکان و نوجوانان پرداخت.
اینترنت کودکان و نوجوانان، راهی برای جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی به خانواده‌ها
سید آرش وکیلیان، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی فضای مجازی درباره آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان گفت: تحقیق‌های زیادی در این باره در مجامع بین المللی شده و آسیب‌های فراوانی در این فضا برای کودکان و در کشور‌های مختلف اتحادیه اروپا گزارش شده است. این آسیب‌ها جهانی هستند و در تمامی کشور‌ها برای کودکان وجود دارند.

وکیلیان گفت: برنامه‌ای که برای خانواده‌ها داریم آن است که از طریق وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما بسته‌های اطلاع رسانی را تهیه کنیم و به مردم ارائه دهیم و این فرآیند تدریجا اتفاق می‌افتد و تا زمستان این بخش تکمیل می‌شود.

او گفت: طبیعتا حلقه‌های مفقوده‌ای به خصوص در حوزه تولید داریم، اما افتتاح اینترنت کودکان کار بزرگی بود و می‌توان به آینده این سرویس امیدوار بود.

علمیه، کارشناس فضای مجازی گفت: هر سرویسی مثل اینترنت مزایا و معایبی دارد و باید آن را شناسایی کرد. کشور‌های مختلف به روش‌های گوناگون از مصرف کننده خود در این فضا محافظت کرده اند و این جا نیز همین اتفاق افتاده است.

او گفت: امروزه در روز ۱۰ تا ۱۵ ساعت از وقت کودکان در فضای مجازی سپری می‌شود و توجه به این فضا مهم است. نکته این است که آیا در این فضا قانون وجود دارد؟ آیا حتی برای افرادی غیر از کودک و نوجوان این فضا امن است و مشکل ندارد؟

او گفت: پیاده سازی قانون نیازمند آن است که تمامی دستگاه‌هایی که در این امر موظف به کمک هستند، پای کار بیایند و همدلی و حمایت خود را نشان دهند. اجرایی شدن قانون بد بهتر از بی قانونی است

او ادامه داد: آسیب‌هایی که بابت فضای مجازی به خانواده‌ها وارد می‌شود، بسیار جدی هستند و باید در این باره بیندیشیم.

علمیه درباره جذابیت‌های اینترنت کودکان گفت: در این امر خانواده‌ها تصمیم گیر هستند و می‌توانند تصمیم گیرنده باشند. کودکان ما مشتاق هستند که بتوانند در این فضای امن ایده پردازی کنند و در آینده همین کودکان می‌توانند برای تولید محتوا و بهتر شدن این فضا کمک کننده باشند.

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت زیرساخت درباره زیرساخت‌های اینترنت کودکان و نوجوانان گفت: وزارت ارتباطات تصمیم گرفت چالش‌های موجود را شناسایی کند و در نهایت تصمیم گرفتیم پر قدرت در این حوزه ورود کنیم.

او گفت: در حوزه فعال سازی از طریق اپراتور‌های همراه این سامانه تا پایان تابستان به اتمام می‌رسد.

لاجوردی درباره شبکه ملی ارتباطات گفت: ارزیابی پیشرفت این موضوع توسط مرکز ملی اعلام می‌شود و قبل از دولت سیزدهم پیشرفت این موضوع ۳۰ درصد بوده است؛ از ابتدای دولت سیزدهم به دنبال افزایش سرعت پیشرفت این موضوع بودیم و وزارت ارتباطات و شخص وزیر اجرای این امر را در دست گرفتند تا انتهای سال ۱۴۰۰ نزدیک ۵۰ درصد و تا انتهای سال ۱۴۰۱ پیش بینی پیشرفت بالای ۶۵ درصد را برنامه ریزی کرده ایم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: