کد خبر: ۳۸۴۳۱۳
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
0
عمده حملات سایبری صورت گرفته در ایران پس از فیشینگ، حملات DDOS، باج‌افزار و بدافزار‌ها بالاترین درصد حملات سایبری را تشکیل می‌دهند و همچنین "عامل نفوذی" بیشترین و پررنگ‌ترین علت این حملات شناخته می‌شود.
جزئیات مهم‌ترین حملات سایبری علیه ایران تا تابستان ۱۴۰۱
امنیت سایبری یکی از مسائل بسیار مهم این روز‌های دنیا فناوری در جهان است و دلیل آن این است که امنیت سایبری به حفاظت دارایی‌های اطلاعاتی سازمان از حملات دیجیتال کمک می‌کند؛ اطلاعاتی که اگر دیگران به آن‌ها دست پیدا کنند، به سازمان یا افراد آسیب می‌رسد.

طبق اخبار رسمی منتشر‌شده، تعداد حملات سایبری‌ای که در سال‌های اخیر متوجه سرویس‌ها و زیرساخت‌های ایرانی شده به میزان قابل توجهی رسیده است. اما نکته‌ای که در این میان قابل توجه است این است که حملاتی که از دو سال قبل تا به امروز انجام شده فقط یک حمله سایبری معمولی نیستند بلکه می‌توان گفت ایران در حوزه امنیت سایبری از مهرماه سال ۹۹ وارد یک جنگ سایبری شده است.

بر اساس گفته‌های کارشناسان متفاوت حوزه امنیت سایبری، عمده حملات سایبری صورت گرفته در ایران پس از فیشینگ، حملات DDOS، باج‌افزار و بدافزار‌ها بالاترین درصد حملات سایبری را تشکیل می‌دهند و همچنین "عامل نفوذی" بیشترین و پررنگ‌ترین علت این حملات شناخته می‌شود.

چرا امنیت سایبری مهم است؟

برنامه ریزی و اقدام برای حفاظت سیستم ها، شبکه ها، دیتابیس‌ها و برنامه‌ها از حملات دیجیتال و سازماندهی یک استراتژی دفاعی علیه مجرمان اینترنتی و اقدامات مخرب آن‌ها تعریفی از امینت سایبری می‌تواند باشد.

حملات سایبری معمولا به منظور دستیابی، تغییر و از بین بردن اطلاعات حساس، اخاذی و دزدی پول از کاربران یا متوقف کردن فرآیند‌های معمول کاری است. یک رویکرد امنیت سایبری موفق، دارای چندین لایه حفاظت در سراسر کامپیوترها، شبکه ها، برنامه‌ها یا دیتابیس‌هایی است که شخص قصد دارد از آن‌ها حفاظت کند. در یک سازمان، افراد، فرآیند‌ها و تکنولوژی باید همگی یکدیگر را کامل کنند تا یک دفاع موثر از حملات سایبری را به وجود آورند.

در تجربه‌های جهانی مشخص شده است که داده‌ها و اطلاعات کاربران، اولویت حملات سایبری و هکر‌ها می‌باشد و در مراحل بعدی اطلاعات کارمندان، اطلاعات مالی و مالکیت معنوی داده‌های ارزشمند برای هکر‌ها طعمه محسوب می‌شود.

در همین زمینه نمی‌توان منکر شد که خلأ‌های قانونی زیادی در حوزه امنیت ما وجود دارد و می‌توان اشاره کرد که قوانین فعلی کارآمدی لازم را ندارد. درحالی که در ایران فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه سایبری صورت می‌گیرد، اما اما قوانین درستی در این زمینه وضع نشده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: