قیمت پایه اغلب محصولات شیمیایی و پلیمری با رشد نرخ اعلام شد
کد خبر: ۳۸۴۳۲۲
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
0
نرخ صادراتی محصولات پتروشیمی ظرف یک هفته اخیر نوسان قیمت محدودی داشت. در این شرایط رشد ۰.۶ درصدی بهای ارز نیمایی توانست به افزایش قیمت پایه این محصولات برای عرضه در روز‌های پیش‌رو منجر شود.
تمایل پتروشیمی‌ها به رشد قیمت با تکانه‌های مثبت ارزی
بهای پایه محصولات پتروشیمی با ترکیبی از افزایش و کاهش نرخ اعلام شد، نرخ مبنای دلار در فرمول تعیین قیمت پایه این محصولات ۰.۶ درصد رشد داشت و این موضوع از رشد بهای پایه محصولات پلیمری و شیمیایی حمایت کرد. در عین حال ظرف یک هفته اخیر نرخ نفتا در بازار‌های جهانی افزایشی شده و این موضوع نیز از رشد قیمت‌های پایه حمایت کرده است.

دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی در روز یکشنبه بیستم شهریور لیست قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی برای عرضه در رینگ بازار فیزیکی بورس کالای ایران ظرف هفته پیش‌رو از ۲۱ تا ۲۷ شهریور را اعلام کرد. نرخ دلار نیمایی محاسبه شده در تعیین قیمت‌های پایه ۲۶ هزار و ۷۵۳ تومان بود که نسبت به نرخ ارز نیمایی در هفته قبل رشدی ۰.۵۸ درصدی داشت.

رشد نرخ ارز نیمایی، محصولات پلیمری را گران کرد
بهای محصولات پلیمری صادراتی ایران فوب خلیج فارس ظرف هفته گذشته نوسان نرخ محدودی داشت، نرخ برخی محصولات در این بازه زمانی افزایش داشت و بهای برخی دیگر کاهش داشت، اما به هر ترتیب نوسان قیمتی در بازار محدود بود. این موضوع باعث شد تا اثرگذاری نوسان ۰.۶ درصدی بهای ارز نیمایی در تغییر قیمت پایه افزایش داشته باشد.

اگرچه ظرف هفته گذشته بهای محصولات پلیمری در بازار‌های جهانی نوسان نرخ مثبت، اما محدودی داشت، اما با توجه به فروکش داده‌های تورمی در چین احتمال بازگشت مثبت قیمتی در بازار ظرف روز‌های پیش‌رو وجود دارد.

صعود شیمیایی‌ها، قوی‌تر از پلیمری‌ها
دفتر صنایع تکمیلی نرخ پایه ۲۰ محصول شیمایی را برای عرضه در بازار فیزیکی بورس کالای ایران اعلام کرد؛ از میان محصولات اعلامی بهای ۱۵ محصول افزایشی و نرخ ۵ محصول کاهشی اعلام شد. در این بازه زمانی بهای محصولات شیمایی در بازار‌های جهانی رشد به مراتب بیشتری نسبت به نرخ محصولات پلیمری داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: