لطف الله نکوئی با بیان این که آموزش سازمانی، در زمره اثربخشترین فعالیتها و مهمترین راهبردها در ایجاد و افزایش مهارتهای کارکنان شرکتهای بیمه است، اظهار کرد: هر چه کارکنان آموزش بیشتری دیده باشند، احتمال خطای آنها و ایجاد زیانهای جبران نشدنی کاهش مییابد، اما متاسفانه در سالهای اخیر کمتر به آن بها داده شده است.
وی توجه ویژه به آموزش را موجب افزایش سطح بهره وری نیروها خواند و با تاکید بر این که چنین روندی میتواند کارایی و اثربخشی کارکنان را بیشتر کند، ادامه داد: شرکتهای بیمه خارجی معتبر، مدیران خود را با توجه به تخصص، تجربه کاری و دانشی که دارند رتبه بندی میکنند.
مدیرعامل شرکت
بیمه آسماری با اشاره به این که در گذشته، دورههای آموزشی کارکنان صنعت بیمه در قالب سمینار و کارگاه آموزشی با حضور افراد متخصص داخلی و خارجی در داخل و خارج کشور برگزار میشد، از اینکه چنین دورههای دیگر برگزار نمیشود اظهار تاسف و خاطرنشان کرد: حتی برنامههای آموزشی داخل سازمانها نیز قطع شده است، در حالی که با توجه به اهمیت این موضوع، باید فکری به حال آن کرد.
نکویی اضافه نمود، که اگر در شرایط کنونی امکان استفاده از خدمات آموزشی شرکتهای بیمه خارجی وجود نداشته یا مشکل میباشد، در صنعت بیمه افرادی هستند که در رشتههای مختلف بیمهای از تجربه، دانش و تخصص لازم برخوردار هستند و میتوان از آنها به نفع شایسته استفاده نمود.
نکوئی خدمات شرکت بیمه را زمانی با ارزش دانست که توسط نیروهای متخصص، کاردان و کارآفرین ارائه شود و ادامه داد: با قاطعیت میتوان گفت کمبود نیروی متخصص در شرکتهای بیمه باعث میشود خدمات ارائه شده در حد نامناسب و غیر استاندارد ارائه میشود و این موضوع باعث زیان جبران ناپذیری صنعت خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بیمه آسماری همچنین آموزش و بهسازی فعالیتهای ضروری را برای تطبیق نیروی انسانی با شرایط متغیر سازمان و محیط الزامی دانست و گفت: توسعه، پیشرفت و تکنولوژی، ابزارهایی هستند که نیاز به آموزش را دو چندان کرده اند، بنابراین آموزش یکی از راههای اصولی و منطقی هدایت تلاشهای نیروی انسانی در سازمان است و باعث به کارگیری استعدادهای نهفته و به وجود آمدن حس انعطاف پذیری فکری لازم خواهد شد.