کد خبر: ۳۸۴۳۹۴
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
0
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: تصمیم داریم کارمزد ثابت را حذف کنیم و در گام‌های بعدی مبلغ وام قرض الحسنه را باز هم افزایش دهیم. امیدواریم تا سال آینده مبلغ وام اشخاص حقوقی را به یک یا نهایت دومیلیارد تومان افزایش دهیم.
احتمال افزایش مبلغ وام قرض‌الحسنه اشخاص حقوقی به ۲ میلیارد تومان
سید سعید شمسی‌نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم هم‌اندیشی این بانک با صندوق توسعه فناوری‌های نوین با اشاره به اینکه سقف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۲۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و ۵۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقوقی افزایش یافته است، اظهار کرد: امسال تاکنون ۱۲ هزار فقره تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.


وی ادامه داد: امسال، سال دانش بنیان است و بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور گام برمیدارد.


شمسی نژاد با بیان اینکه مشکلی از لحاظ منابع مالی نداریم، تصریح کرد: بانک ما در نظام بانکی کل کشور بیشترین رشد منابع را داشته است. ضمن اینکه روزانه ۹ هزار نفر افتتاح حساب در بانک داریم.


به گفته مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، واسط بودن صندوق توسعه فناوری‌های نوین نقش تسهیل گری دارد و در پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان به ما کمک میکند.


شمسی نژاد با اشاره به لزوم توسعه این همکاری با صندوق اظهار کرد: امیدواریم با مصوبه هیات مدیره بتوانیم تا ۲۰۰ شرکت را پوشش دهیم. ضمن اینکه وام ۵۰۰ میلیون تومان در گردش باشد و بتوانیم دوباره تمدید کنیم. حتی می‌توانیم مجوز خط اعتباری با یک عدد ثابت و در یک بازه معین بگیریم و تسهیلات به شرکت‌ها اعطا کنیم.


وی افزود: تصمیم داریم کارمزد ثابت را حذف کنیم و در گام‌های بعدی مبلغ وام قرض الحسنه را باز هم افزایش دهیم. امیدواریم تا سال آینده مبلغ وام اشخاص حقوقی را به یک یا نهایت دومیلیارد تومان افزایش دهیم.


محمدرضا اخوان، رییس اداره کل اعتبارات و بین الملل بانک قرض الحسنه مهرایران نیز در این نشست با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان ارزبری در کشور را کاهش می‌دهند و در حال حاضر شاهد صرفه‌جویی ارزی هستیم، اظهار کرد: امسال باتوجه به مجوز بانک مرکزی پرداخت تسهیلات به اشخاص حقوقی را از شرکت‌هایی که از سمت صندوق معرفی شدند، آغاز کردیم.


وی ادامه داد: از ۲۲ تیرماه تاکنون ۹۳ شرکت را ارزیابی کردیم که ۱۲ مورد مردود اعلام شد. اخوان گفت: تاکنون ۴۱ فقره وام به ارزش ۲۰۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: