کد خبر: ۳۸۴۴۱۰
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
«ایلت شکد» با رها کردن حزب متبوعش یامیناه به عنوان رهبر حزب «خانه یهودی» در انتخابات آتی کنست اسرائیل شرکت خواهد کرد.
بحران در اردوگاه راستگرایان اسرائیل/ «ایلت شکد» به حزب خانه یهودی بازگشت
در فاصله ۲۴ ساعت تا زمان اعلان نهایی فهرست احزاب حاضر در انتخابات آتی پارلمانی رژیم صهیونیستی، آشفتگی در اردوگاه راستگرایان به بالاترین سطح خود رسیده است.

در همین راستا منابع خبری در سرزمین اشغالی از بازگشت مجدد «ایلت شکد» رهبر حزب «یامیناه»، به حزب سابقش «خانه یهودی» خبر می‌دهند. گفته می‌شود براساس توافقات صورت گرفته میان شکد و رهبران حزب خانه یهودی، وی به عنوان رهبر جدید این حزب در صدر فهرست انتخاباتی خانه یهودی در انتخابات ۱۰ آبان پارلمانی اسرائیل قرار خواهد داشت.

شکد در سال ۲۰۱۸ میلادی با همراهی «نفتالی بنت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی به منظور تاسیس حزبی جدید با نام یامیناه، از حزب خانه یهودی جدا شد.

بازگشت شکد به خانه یهودی تنها ۲ روز پس از انتشار بیانیه انحلال ائتلاف موسوم به «روح صهیونیستی» میان وی و «یوعز هندل» رهبر حزب «راه میهن» به وقوع پیوسته است.

شکد که پس از انتشار نتایج آخرین نظرسنجی‌های انجام شده در سرزمین‌های اشغالی از کسب حدنصاب لازم برای ورود به کنست اسرائیل بازمانده بود، امیدوار است تا با بازگشت مجدد به حزب خانه یهودی بتواند وضعیت جناح راستگرا را در انتخابات پیش رو بهبود ببخشد.

پنجمین انتخابات متوالی فلسطین اشغالی در حالی برگزار خواهد شد که آخرین ارزیابی‌ها از تداوم ناکامی دو جناح رقیب به منظور کسب حدنصاب لازم برای تشکیل کابینه و خطر حرکت در مسیر ششمین انتخابات متوالی حکایت دارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: