کد خبر: ۳۸۴۴۴۱
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
گزارش توجیهی هیات مدیره شرکت بیمه «ما» (سهامی عام) برای افزایش ۶۰ درصدی سرمایه فعلی خود در حالی روانه کدال شده که جزییات این گزارش حاکی از توسعه فعالیت‌های اتکایی در این شرکت چابک دارد.
جزییات پیشنهاد افزایش سرمایه ۶۰ درصدی بیمه «ما»
هیات مدیره این شرکت با ارایه پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی سرمایه کنونی خود به مجمع عمومی فوق العاده سهامداران در کدال، عنوان کرده است: «با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، گزارش توجیهی هیات مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها» ارایه می‌شود.

در ادامه این درخواست آمده که این افزایش سرمایه به منظور رعایت حد نصاب سرمایه مورد نیاز جهت مجوز قبولی اتکایی شرکت که بر اساس مصوبه ۱۵ فروردین ماه سال جاری هیات عامل بیمه مرکزی و سایر موارد ذکر شده در گزارش توجیهی در ۲۱ شهریور ماه امسال به تصویب هیات مدیره رسیده، برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی نیز اعلام و ارسال شده است.

افزایش سرمایه ۶۰ درصدی شرکت بیمه «ما» در صورت تایید حسابرس و بازرس قانونی نیازمند موافقت بیمه مرکزی و سازمان بورس و تصویب این پیشنهاد در مجمع عمومی فوق العاده سهامداران است.

بر اساس مستندات دریافتی از سازمان بورس، شرکت بیمه «ما» (سهامی عام) افزایش ۶۰ درصدی سرمایه خود را برای توسعه فعالیت‌های اتکایی و به تبع آن تقویت درآمد‌های ناشی از حق بیمه‌های آتی بکار خواهد برد تا به این ترتیب ضمن برخورداری از مزایای این افزایش سرمایه از محل سودانباشته و اندوخته سرمایه‌ای در ترازنامه، کفایت سرمایه خود را برای فعالیت در زمینه بیمه‌های اتکایی فراهم و توسعه دهد.

گفتنی است اعلام افزایش سرمایه ۶۰ درصدی بیمه «ما» در روز جاری با وجود روند نزولی حاکم بر کلیت معاملات بازار سهام، در حالی با اقبال خریداران اغلب حقوقی در گروه بیمه ای‌ها روبرو شد که در پایان معاملات امروز، قیمت هر سهم «ما» در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) در محدوده نوسان مثبت قیمتی به کار خود پایان داد.

ارزش کل بازار این سهم هم اکنون بالغ بر ۲ هزار و ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که با نگاهی به سابقه معاملات آن می‌توان از آن به عنوان یکی از باثبات‌ترین سهم‌های گروه بیمه‌ای یاد کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: