شمسی نژاد از احتمال افزایش تسهیلات قرض الحسنه تولید به دومیلیارد تومان خبر داد
کد خبر: ۳۸۴۴۹۴
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
0
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم هم‌اندیشی بانک قرض الحسنه مهر ایران با صندوق توسعه فناوری‌های نوین گفت: اولین باری است که بانک با یک نهاد تخصصی وارد قرارداد شد و تفاهم نامه امضا کرد.
گره گشایی از مشکلات دانش بنیان‌ها در دستور کار بانک مهر ایران +( فیلم)
سید سعید شمسی‌نژاد گفت: صندوق توسعه فناوری‌های نوین می‌تواند حلقه واسط بانک قرض الحسنه مهر ایران و شرکت‌های دانش بنیان باشد.

وی با اعلام اینکه صندوق توسعه فناوری‌های نوین ارتباط خوبی با شرکت‌های دانش بنیان دارد گفت: شرکت‌های دانش بنیان مشکلاتی دارند که آن مشکلات را اعلام و صندوق در حد توان آن مشکلات را رفع می‌کند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور به این نتیجه رسیده که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند گفت: باید تمامی تلاش‌ها برای تقویت شرکت‌های دانش بنیان باشد.

وی به تشریح نقش قرض الحسنه در اقتصاد کشور پرداخت و گفت: صندوق‌های قرض الحسنه کار‌های بزرگ انجام میدهند. امروزه ۷۰۰۰ صندوق قرض الحسنه در کشور داریم که با پرداخت وام‌های محدود بیشتر به رفع مشکلات اعضا می‌پردازند، البته برخی صندوق‌ها وام‌های قابل توجهی هم می‌پردازند.
 

شمسی نژاد با اعلام اینکه صندوق‌های قرض الحسنه باید زیر نظر بانک مرکزی فعالیت کنند گفت: دولت ها، وزارتخانه‌ها و بانک مرکزی نقش آفرینی در زمینه قرض الحسنه را بر عهده بانک‌ها گذاشته اند.

وی به اقداماتی که در ماه‌های اخیر و با تغییر مدیریت جدید در صندوق قرض الحسنه مهر ایران صورت گرفته اشاره کرد و گفت: سقف قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومان بود که با مدیریت جدید، به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اعلام اینکه در گذشته برای آنکه یک شرکت بتواند ۵۰۰ میلیون تومان وام بگیرد، باید ۱۰ نفر را به خطر می‌کردند گفت: به دلیل اهمیتی که وام قرض الحسنه برای اشخاص حقیقی دارد، سقف وام قرض الحسنه را به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش دادیم.

وی با اعلام اینکه در زمان مدیریت جدید ۱۲ هزار فقره تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی در بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت شده گفت: این تسهیلات فقط برای افراد حقیقی بود، اما هنگامی که نیاز تولیدکنندگان و رنجی که از کمبود سرمایه در گردش می‌بردند را درک کردیم، برای آنان نیز وام در نظر گرفتیم.

شمسی نژاد با اعلام اینکه تولیدکنندگان از وام‌های قرض الحسنه استقبال می‌کنند گفت: به دلیل نیاز بنگاه‌های اقتصادی به تسهیلات بدون بهره و قرض الحسنه، با بانک مرکزی مذاکره کردیم و میزان وام برای تولیدکنندگان و کسب و کار‌های کوچک را به میزان ۵۰۰ میلیون تومان تصویب کردیم.

وی با اعلام اینکه در گام اول بدون سپرده گذاری به شرکت‌ها تسهیلات می‌پردازیم گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران بدون شعارزدگی به سوی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه گام بر می‌دارد.
 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید بر اهمیت سیاستگذاری مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال گفت: قصد نداریم کار نمایشی انجام دهیم، بلکه بنا داریم با استفاده از ظرفیت قرض الحسنه، به حل مشکلات اقتصادی شرکت‌ها به ویژه در زمینه دانش بنیان بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی شرایط دریافت وام را دارد، باید بدون مراجعه حضوری یا مشکل بتواند وام را دریافت کند گفت: خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ایران از نظر منابع مالی هم مشکلی ندارد و ۳۷ درصد در دوره مدیریت جدید افزایش منابع داشتیم که می‌توانیم در زمینه رونق قرض الحسینه گام‌های موثری برداریم.
شمسی نژاد با اعلام اینکه روزانه حدود ۹ هزار نفر در بانک قرض الحسنه مهر اقتصاد حساب افتتاح می‌کنند گفت: روزانه حدود ۸ هزار تسهیلات می‌پردازیم که همه این‌ها از برکت قرض الحسنه است.

وی به اهمیت نقش صندوق توسعه فناوری‌های نوین پرداخت و با اشاره به تفاهم نامه بانک مهر ایران با صندوق گفت: اولین بار است که شبکه بانکی با یک نهاد تخصصی وارد قرارداد شده و تفاهم نامه امضا کرده است. صندوق توسعه فناوری‌های نوین حلقه واسط بانک قرض الحسنه مهر ایران با شرکت‌های دانش بنیان است که صندوق کار تسهیلگری را انجام میدهد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اظهارات مدیران شرکت‌های دانش بنیان حاضر در جلسه که اعلام می‌کردند گردش مالی آن‌ها بیش از صد‌ها میلیارد تومان است و ۵۰۰ میلیون تومان گرهی از مشکلات شان باز نمی‌کند گفت: باید سعی شود این وام به شرکت‌هایی داده شود که با دریافت ۵۰۰ میلیون تومان، متحول شوند.

وی از شرکت‌ها خواست با بانک قرض الحسنه مهر ایران تعامل خوبی برقرار کنند و گفت: باید گردش‌های مالی و معاملات شرکت‌ها از قبیل پرداخت حقوق و معاملات بانکی شرکت به بانک قرض الحسنه مهر ایران منتقل شود تا بتوان با شرکت‌ها تعامل خوبی برقرار کرد و این گردش مالی مبنایی برای پرداخت تسهیلات بیشتر و بالاتر باشد.

شمسی نژاد با تاکید بر اینکه وقتی به شرکتی ۵۰۰میلیون تسهیلات میدهیم، انتظار داریم گردش مالی خودشان را به بانک قرض الحسنه مهر ایران منتقل کنند گفت: در نتیجه تعامل بین بانک و شرکت‌ها می‌توانیم تسهیلات و خدمات بهتری ارائه دهیم.

وی به تشریح شرایط افزایش پرداخت وام اشاره کرد و گفت: اگر ۵۰۰ میلیون تومان اشتغال آفرینی داشته، نکول اقساط کم باشد و کارنامه درخشانی از عملکرد شرکت‌ها ببینیم، می‌توانیم مبلغ وام را برای آنان افزایش دهیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید بر اینکه باید برای افزایش میزان وام با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد رایزنی کنیم و مصوبه افزایش وام را بگیریم گفت: نمی‌توانیم مبلغ وام را خیلی زیاد افزایش دهیم، اما امیدواریم تا سال آینده مبلغ افزایش یابد و قول رسیدن وام به یک تا دو میلیارد را می‌دهیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: