کد خبر: ۳۸۴۷۱۲
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
0
اعضای باندی که با شناسایی املاک بلاصاحب، آن‌ها را با اسناد و مدارک جعلی می‌فروختند، دستگیر شدند.
کلاهبرداری چندین میلیاردی با فروش املاک بلاصاحب!
تحقیقات پلیس استان البرز برای دستگیری این باند زمانی آغاز شد که پرونده‌ای درباره تصاحب غیرقانونی ملکی در منطقه جهانشهر کرج در اختیار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت. محتویات پرونده از این حکایت داشت افرادی با شناسایی زمینی که مدت‌ها از مالک آن خبری نبود، اقدام به تهیه اسناد و مدارک جعلی برای این زمین کرده و آن را به فروش رسانده‌اند.

با شروع تحقیقات پلیسی، مأموران متوجه شدند که با یک باند کاملا حرفه‌ای روبه‌رو هستند و این احتمال دارد که آن‌ها املاک دیگری را هم با همین شگرد تصاحب کرده و به فروش رسانده باشند؛ بنابراین بررسی‌های تخصصی در این پرونده ادامه یافت و معلوم شد که اعضای باند یک زن و ۸مرد هستند که با اشراف به قوانین ملکی و نحوه دور زدن آنها، اقدام به تصاحب زمین مورد نظر کرده‌اند. تحقیقات نشان می‌داد که این افراد پس از شناسایی زمین با تنظیم یک سند جعلی، یکی در نقش خریدار و دیگری در نقش فروشنده آن را معامله کرده‌اند.

آن‌ها سپس این کار را چندبار دیگر هم ادامه داده‌اند؛ به این صورت که این بار بقیه اعضای باند در نقش فروشنده و خریدار وارد ماجرا شده و با تنظیم چند قولنامه و دست به‌دست کردن ملک مورد نظر بین خودشان، کاری کرده بودند که به‌نظر برسد سند ملک مورد نظر واقعی است. در نهایت نیز با درج آگاهی فروش ملک و شناسایی یک مشتری توانسته بودند آن را با همین اسناد و مدارک جعلی، به وی بفروشند. با این اطلاعات شناسایی اعضای این باند ادامه یافت و با سرنخ‌های به‌جا مانده از آن‌ها مأموران موفق شدند متهمان را یکی پس از دیگری شناسایی کنند.

به‌گفته سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل وکلاهبرداری با همکاری مأموران کلانتری۱۳ کرج موفق شدند مخفیگاه تمامی ۹عضو این باند را شناسایی و آن‌ها را در چند عملیات همزمان و غافلگیرانه دستگیر کنند.

وی با اشاره به کشف مدارک و شواهد غیرقابل انکار در مخفیگاه متهمان افزود: در بررسی‌ها معلوم شد که این افراد املاک بلاصاحب زیادی را با این شگرد تصرف کرده و سپس آن‌ها را فروخته‌اند. اعضای این باند در بازجویی‌ها به تصاحب و فروش ۱۲ملک با این شگرد اعتراف کردند و معلوم شد که از این راه بیش از ۱۰میلیارد تومان به جیب زده‌اند. رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه پرونده متهمان در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است از شهروندان خواست که برای انجام معاملات ملکی به آژانس‌های املاک معتبر مراجعه کنند و از اصالت اسناد ملک مورد معامله مطمئن شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: