کد خبر: ۳۸۴۷۲۳
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
معاون صنایع‌دستی کشور گفت: آلاشت یکی از مناطق مهم تولید صنایع‌دستی در زمینه جاجیم و گلیم است و انتظار می‌رود هر خانه یک کارگاه صنایع‌دستی شود.
آلاشت سرزمین تولید جاجیم و گلیم
مریم جلالی، معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری گفت: آلاشت یکی از مناطق مهم تولید صنایع‌دستی در زمینه جاجیم و گلیم است، با وجود هنرمندان زن فعال در حوزه صنایع‌دستی انتظار می‌رود هر خانه در این شهر تاریخی، ظرفیت ایجاد یک کارگاه صنایع‌دستی را داشته باشد.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم در ثبت ملی شهر آلاشت به‌عنوان شهر جاجیم، وجود بازارچه صنایع‌دستی است، بیان کرد: ایجاد خانه خلاق صنایع‌دستی، کسب نشان جغرافیایی، مهر اصالت و حضور هنرمندان صاحب‌نام در این منطقه نشان‌دهنده پویایی صنایع‌دستی در شهر آلاشت است.

او همچنین با اشاره به وجود موزه مردم‌شناسی در این شهر یادآور شد: شهر تاریخی آلاشت به عنوان یک بسته کامل گردشگری و وجود جاذبه‌های صنایع‌دستی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری در کشور کم‌نظیر است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: