April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۴۸۴۳
۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
0
بنابر اعلام اداره آمار فدرال آلمان قیمت تولید محصولات صنعتی نسبت به ماه اوت سال گذشته میلادی ۴۵.۸ درصد افزایش یافته است.
تورم سالانه در آلمان رکورد زد
بر اساس داده‌های منتشر شده امروز (سه شنبه) به دلیل افزایش قیمت‌ها که بخش عمده آن به افزایش قیمت انرژی مربوط می‌شود، تورم در این کشور به بالاترین میزان رسید.

به گزارش رویترز، اداره آمار فدرال گزارش داد که قیمت تولید محصولات صنعتی نسبت به ماه مشابه در سال گذشته میلادی ۴۵.۸ درصد افزایش یافته است و نسبت به ماه گذشته میلادی شاهد افزایش ۷.۹ درصدی بوده است.

بر اساس نظرسنجی رویترز، این افزایش به طور قابل توجهی بیشتر از حد انتظار بود، زیرا تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که رشد سالانه تورم ۳۷.۱ درصد و ماهانه ۱.۶ درصد باشد.

در ماه ژوئیه، افزایش تورم نسبت به سال قبل ۳۷.۲ درصد و در ژوئن ۳۲.۷ درصد بوده است.

قیمت انرژی در ماه اوت سال جاری به طور میانگین دو برابر مدت مشابه سال گذشته و ۱۳۹ درصد افزایش داشته است و نسبت به ماه قبل هم افزایش ۲۰.۴ درصدی گزارش شده است.

در حال حاضر تحریم‌های اروپا علیه روسیه به بهانه حملات مسکو به کی‌یف باعث ایجاد موجی از اعتراض‌ها شده، زیرا این کشور‌ها را در بحران انرژی فرو برده و قیمت‌های روز به روز افزایش می‌یابند.

به تازگی تظاهرات در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی به ویژه افزایش قیمت حامل‌های انرژی در چندین شهر اتریش، فرانسه و آلمان برگزار شد. همزمان در فرانسه تظاهرات اعتراضی در محکومیت افزایش قیمت کالاها، افزایش نرخ تورم و سیاست دولت در قبال بحران اوکراین برگزار شد. معترضان کناره گیری امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و خروج کشورشان از اتحادیه اروپا و ائتلاف ناتو را خواستار شدند.

کارشناسان معتقدند روز‌های آینده شاهد افزایش جنبش‌های اعتراضی در شمار زیادی از کشور‌های اروپایی خواهیم بود و این علیرغم تلاش دولت‌های منطقه یورو برای اختصاص بسته‌های کمکی به شهروندان به منظور کاهش پیامد‌های تحریم‌ها علیه مسکو است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: