April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۴۸۷۴
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
0

مزایای انتقال تتر روی شبکه اتریوم

پیش از این تراکنش‌های تتر روی شبکه بیت کوین انجام می‌شد. اما به دلیل هزینه‌های بالای تراکنش‌ها و زمان‌بر بودن مبادلات، شبکه جایگزینی برای جابه‌جایی تتر پیدا شد. شبکه‌ای که می‌توانست با زمان کمتر، هزینه کمتر و سرعت بالاتر تراکنش‌ها را انجام دهد. به همین منظور شبکه اتریوم جایگزین شبکه بیت کوین شد.

به نقل از حرف تازه، استیبل کوین‌هایی مانند تتر در سراسر بازار ارزهای دیجیتال به روش‌های مختلف استفاده می‌شوند. مواردی مانند تجارت، هزینه و برنامه‌های مالی غیر متمرکز از موارد استفاده تتر هستند. در ادامه موارد استفاده تتر را بیشتر توضیح خواهیم داد.

در ادامه به بررسی تتر و مزایای انتقال تتر روی شبکه اتریوم می‌پردازیم.

تتر چیست؟

تتر که در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد. تتر ارز دیجیتالی است که برای سهولت استفاده از ارزهای فیات به روش دیجیتال طراحی شده است. تتر از طریق یک رویکرد مدرن تر پول، سیستم مالی متعارف را تحت تاثیر قرار داده است. تتر با داشتن پشتوانه ارزهای فیات توانست برترین استیبل کوین در سرتاسر بلاکچین شود.

توکن تتر چیست؟

توکن‌های تتر رمزارزهایی هستند که مانند سایر ارزهای دیجیتال در سراسر بلاک چین جابه جا می‌شوند. اما به صورت ۱ به ۱ به ارزهای فیات متصل هستند. به عبارت بهتر قیمت تتر برابر با یک دلار است. توکن‌های تتر به عنوان استیبل کوین شناخته می‌شوند. چرا که با پشتوانه ارزهای فیات نوسانات کمی دارند و به عنوان ارز با ثبات تلقی می‌گردند. تتر به تریدرها، سرمایه گذاران و صندوق‌های بین المللی اجازه می‌دهند بدون ترس از نوسانات به تجارت خود ادامه دهند.

توکن‌های تتر چطور کار می‌کنند؟

توکن‌های تتر بر روی برترین بلاک‌چین‌های معروف، از جمله Algorand ،Avalanche، پروتکل بیت‌کوین کش (SLP)، اتریوم، EOS ،Omni ،Polygon ،Tezos ،Tron ،Solana و Statemine تراکنش انجام می‌دهند. پروتکل‌های جابه‌جایی تتر به صورت منبع باز بوده که با بلاک چین‌ها ارتباط برقرار می‌کنند تا امکان صدور و خرید تتر را فراهم کنند.

هر توکن تتر ۱۰۰% توسط ذخایر شرکت THETER LIMITED پشتیبانی می‌شود که شامل ارز فیات و معادل‌های نقدی است. گرچه منتقدین با توجه به قیمت تتر و حجم معاملات روزانه تتر، به ذخایر شرکت تتر شک کرده‌اند. اما تتر از طریق وب سایت شرکت، تمام آمار و ارقام مربوط به صدور تتر و دارایی‌های شرکت را در معرض عموم قرار داده است.

صدور تتر زمانی متوقف می‌شود که مجموع تمام توکن‌های تتر در گردش بیشتر از ارزش ذخایر شرکت تتر باشد. تتر در ابتدا برای نقل و انتقالات ارزهای فیات از طریق شبکه بیت کوین طراحی شده است. به همین دلیل ثبات ارزهای فیات و امنیت بزرگترین شبکه بلاک چین را به ارث برده است.

اکنون USDT در بلاک چین اتریوم، به عنوان یک توکن ERC-۲۰ در دسترس کاربران قرار گرفته است. در نتیجه امکان استفاده از قراردادهای هوشمند اتریوم یا برنامه‌های غیرمتمرکز در اتریوم برای همه فراهم شده است. همچنین می‌توان تتر را به عنوان یک توکن تحت استاندارد ERC-۲۰ به هر آدرس اتریوم ارسال کرد.

با توجه به این نکته که توکن‌های تتر در حال حاضر با استفاده از پروتکل‌های مختلف در دسترس هستند. توجه بیشتری به آدرس مقصد برای ارسال توکن تتر داشته باشید تا بتوانید پروتکل صحیحی را برای تراکنش خود انتخاب کنید. درست است که قیمت USDT ثبات قابل توجهی دارد. اما وارد کردن آدرس اشتباه به منزله از دست دادن یک دلار واقعی است.

مزایای انتقال تتر روی شبکه اتریوم

تراکنش تتر روی شبکه اتریوم

آخرین اخبار منتشر شده حاکی از حجم مبادلات بالای تتر روی شبکه اتریوم بوده است. طبق گزارش Etherscan در روز دوشنبه، به تاریخ ۲۳ می ‌۲۰۲۰ تعداد کل تراکنش‌های روزانه تتر مبتنی بر اتریوم (USDT) به تعداد ۲۰۸۱۰۷ تراکنش به ارزش ۱/۲ میلیارد دلار در مدت ۲۴ ساعت رسید. در حالی که از ماه ژانویه به مدت یک سال تمام تراکنش‌های تتر روی شبکه بیت کوین حدوداً ۵ میلیارد دلار بوده است. اما امروزه میزان تراکنش تتر در حال سبقت گرفتن از بیت کوین است. در سال جاری تراکنش‌های تتر به مرز ۵۰ میلیارد دلار رسید.

چرا اکنون تتر بیشتری در ترون وجود دارد تا اتریوم؟

امروزه بیشتر از هر زمان دیگری از تتر روی بلاک چین ترون استفاده می‌شود. تراکنش‌های تتر روی شبکه ترون به طور دقیق ۱/۶ میلیارد دلار ارزش بیشتری دارد. در حال حاضر، مقدار تتر در ترون ۲۶ میلیارد دلار است. همچنین طبق داده‌های Coin Metrics، در اتریوم ۲۴/۴ میلیارد تخمین زده می‌شود.

ترون یک پلتفرم غیرمتمرکز بوده که برای تولید محتوا طراحی شده است. از قراردادهای هوشمند شبیه به اتریوم عمل می‌کند. ترون و اتریوم به ترتیب از پروتکل‌های TRC-۲۰ و ERC-۲۰ استفاده می‌کنند. این پروتکل‌ها از نظر استاندارد شبیه به هم هستند. بنابراین تفاوت چندانی در جابه جایی ندارند. از طرفی شایعه شده که ترون در کسری از ثانیه می‌تواند ۱۰ هزار تراکنش انجام دهد. این حجم از تراکنش در کنار هزینه تراکنش کمتر را می‌توان به عنوان برگ برنده ترون در نظر گرفت.

اما از سوی دیگر جابه جایی در شبکه‌های مختلف ترون می‌تواند هزینه بالا و زمان بیشتری طلب کند. به عنوان مثال اگر از ERC-۲۰ برای خرید USDT استفاده می‌کنید می‌توانید آن را مستقیماً با هر توکن رمزنگاری ERC-۲۰ دیگری مانند (Decentraland (MANA) ،Chainlink (LINK)، یا (Uniswap (UNI مبادله کنید. در صورتی که اگر TRC-۲۰ برای توکن‌های نام برده شده استفاده می‌کنید، باید در شبکه‌های مختلف جابه جا شوید و برای این کار باید هزینه و زمان بیشتری را صرف کنید.

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: