کد خبر: ۳۸۴۹۵۳
۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
0
رئیس سازمان محیط زیست گفت: باید درباره پیامدهای زیست محیطی پروژه تولید انرژی از پسماند پاسخ های قانع کننده ای به مراکز علمی کشور بدهیم.
ضرورت رفع ابهام جامعه علمی کشور درباره پروژه تولید انرژی از پسماند
علی سلاجقه در سی و هفتمین کارگروه ملی مدیریت پسماند‌ها با اشاره به پروژه RDF (تولید انرژی از پسماند)، اظهار کرد: بحث RDF در جامعه علمی و دانشگاهی کشور بازخورد‌های زیادی داشته است و برخی معتقدند که اجرای این پروژه برای تامین انرژی کارخانه‌های سیمان می‌تواند پیامد‌های زیست محیطی به دنبال داشته باشد؛ بنابراین باید در این خصوص با احتیاط بیشتری عمل کنیم و پس از بررسی‌های لازم، پاسخ‌های قانع کننده‌ای به مراکز علمی کشور بدهیم.

وی با اشاره به نقش موثر معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در کمک به موفقیت مدیریت پسماند‌ها در کشور، گفت: هم اینک حدود ۵۰ سمن به صورت تخصصی روی موضوع پسماند کار می‌کنند که می‌توان از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه پیشنهاد کرد در هر استان، چند روستا به صورت نمونه انتخاب و باهمکاری سمن‌های محیط زیستی، مدیریت پسماند در آن‌ها انجام شود.

سلاجقه با تاکید بر لزوم توجه به آموزش مردم پایه در همه دستگاه‌های کشور، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ذیربط در موضوع مدیریت پسماند باید برای کارشناسان خود، دوره‌های آموزشی و کارگاه‌هایی بگذارند و آنان را با اصول کار آشنا کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت استفاده از ایده‌ها و طرح‌های جوانان نخبه در موضوع مدیریت پسماند، گفت: من در گذشته پیشنهاد راه اندازی بانک ایده در کشور را مطرح کردم تاجوانان نخبه ما بتوانند با ثبت ایده‌های خود، زمینه اجرا و تحقق آن‌ها را در آینده فراهم کنند.

وی در خصوص امحای پسماند‌های بهداشتی، تصریح کرد: وزارت بهداشت خود باید سردمدار امحای پسماند‌های بهداشتی باشد.

سلاجقه افزود: باید با حفظ حرمت‌ها به بحث امحای پسماند‌های مطب‌ها هم ورود کنیم و اگر نیاز است برای آن‌ها آموزش‌های لازم در این خصوص ارایه شود.

رئیس سازمان محیط زیست در ارتباط با توضیحات یکی از اعضای کارگروه درباره نبود مراکزی برای امحای جیوه و آمالگام، تاکید کرد: در این زمینه با انتشار فراخوانی از شرکت‌هایی که آمادگی و توان جمع آوری و امحای این مواد را دارند، دعوت شود.

سلاجقه در پایان گفت: باید پسماند را به یک ارزش افزوده و سرمایه برای مردم تبدیل کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: