کد خبر: ۳۸۵۰۳۱
۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
0
وزیر فرهنگ گفت: جامعه ایران یکپارچه است و نقد و گفتگو را می‌پذیریم اما ایجاد التهاب و خدشه دار کردن امنیت شهروندان خط قرمز ماست.
خدشه به امنیت شهروندان خط قرمز ماست
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی امروز شنبه دوم مهرم‌ها در اولین روز سال تحصیلی در هنرستان موسیقی حضور یافت و هنرجویان و مدرسان صحبت کرد و از اهمیت هنرستان موسیقی و مقوله هنر گفت.

وزیر ارشاد در ابتدای صحبت‌هایش گفت: این یکصد و چهارمین باری است که هنرستان موسیقی سال تحصیلی را شروع می‌کند. در واقع دو هنرستان موسیقی و هنرستان هنر‌های زیبا و هنرستان کمال الملک چنین هستند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه طی این سال‌ها چهره‌های نام آشنایی برای هنر این مملکت تربیت یافته‌اند، گفت: تلاشمان این بوده در شهر ری هم دو هنرستان را در سال آینده آماده کنیم.

وزیر ارشاد ادامه داد: مطمئنا اگر در عرصه موسیقی روی داشته‌های خودمان می‌ایستادیم، الان اوضاع ما خیلی بهتر از این بود.

محمدمهدی اسماعیلی طی صحبت‌هایش به درگذشت مهسا امینی اشاره کرد و گفت: ملت ایران این روز‌ها سوگوارِ این عزیز است، اما خانواده او راضی نیستند خانواده‌های دیگری عزادار شوند و به نیرو‌های امنیتی کشور هتک حرمت شود.

وزیر ارشاد ادامه داد: در چند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسمی که امروز شاهدش هستیم، پرشکوه برگزار نمی‌شد و شکر خدا با همت پرستاران و کادر پزشکی امکان برگزاری مراسم شروع سال تحصیلی فراهم شده است.

او اذعان داشت: وجود پیامبر اسلام (ص) منشاء پدید آمدنِ آثار فرهنگی و هنریِ بسیاری بوده است. ما، سال تحصیلی گذشته را هم در هنرستان دختران آغاز کردیم و امسال در هنرستان موسیقی پسران هستیم. دو هفته هم پیش از چند هنرجوی هنرستان‌ها تجلیل کردیم که در کنکور از رتبه‌های برتر بودند.

اسماعیلی تاکید کرد: هر استان در پایان این چهار سال حداقل باید یک هنرستان دختران و یک هنرستان پسران داشته باشد و اینکه موضوع آموزش هنر را به عنوان سرفصل عدالت آموزشی و فرهنگی در دستور کار داریم. باید بذپیریم که همه سرزمین ما مستعد پرورش استعدادهاست.

او گفت: در همین یک سال اخیر هنرستان‌های استاندارد موسیقی در شهر‌های مختلف تاسیس کردیم. در ساری و ارومیه سالن‌هایی با استاندارد‌های روز دنیا تاسیس کردیم که مجهز هستند و به هیچ سیستم صوتی ندارد. اراک، کرمان و یزد شهر‌های دیگری هستند که سالن‌هایشان را تاسیس خواهیم کرد؛ چرا که ما حامی موسیقی اصیل ایرانی هستیم. البته که ضعف‌هایی هم در کار هست؛ اما نقاط قوت را هم باید دید.

اسماعیلی در ادامه گفت: ما ملت یکپارچه‌ای هستیم که در شادی‌ها و غم‌ها کنار هم قرار می‌گیریم. همانطور که جوان کشتی‌گیر قهرمان جهان شد و همه با هم خوشحالی کردیم. دیشب هم تیم ملی فوتبال ما یکی از قدرت‌های فوتبال دنیا را شکست داد.

اسماعیلی طی صحبتهایش مجددا از مهسا امینی یاد کرد و گفت: رئیس‌جمهور با خانواده این عزیز از دست رفته تماس گرفته و گفته که گویی یکی از اعضای خانواده خودم را از دست داده‌ام. اما برخی از این اتفاق برای التهاب استفاده می‌کنند. امروز هنرمندان باید به جامعه امید ببخشند.

او با اشاره به اینکه باید از دو قطبی کردن جامعه پرهیز کنیم، گفت: جامعه ایران یکپارچه است؛ و باید چیزی بگوییم یا بنویسیم که مردم را گمراه کند. نقد و گفتگو پذیرفته است؛ اما اینکه التهاب ایجاد شود و امنیت شهروندان خدشه‌دار شود، این حتما خط قرمز است.

وزیر ارشاد در پایان صحبتهایش گفت: از همه اهالی فرهنگ و هنر در این روز شروع مهر می‌خواهم؛ که آرامش به جامعه تزریق کنند. مردم را به آرامش دعوت کنند. از گفتن مسائلی که شاید حتی حق هم باشد، اما با لحن بد گفتنش به کسانی کمک می‌کند که می‌خواهند آرامش کشور را هدف قرار دهند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: