کد خبر: ۳۸۵۱۱۱
۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
0
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: اکنون در شروع فصل پاییز با ۴۱۱ میلیون متر مکعب ذخیره آبی و کسری ۸۹ میلیون مترمکعبی نسبت به سال گذشته وارد سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ می‌شویم.
آغاز سال آبی جدید با کسری ذخایر در سد‌های تهران
بهزاد پارسا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اظهار داشت: به دلیل وقوع خشکسالی پیاپی و کاهش بارندگی‌ها، سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با کسری مخزن ۸۹ میلیون متر مکعبی نسبت به سال آبی قبل پایان یافت و سال آبی جدید را با مجموع ذخایر آبی ۴۱۱ میلیون متر مکعبی آغاز کردیم که نیازمند همراهی جدی هموطنان است.

وی افزود: کارنامه سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را درحالی می‌بندیم که میزان بار‌ش‌های استان در مقایسه با متوسط بلندمدت با کاهش ۲۶ درصدی مواجه بوده و ورودی آب به مخازن سد‌های تهران را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

پارسا با بیان اینکه مقایسه میزان بارش‌ها در حوزه عملکرد استان بیانگر کاهش ۲۵ درصدی نزولات جوی سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نسبت به ۲۷۵.۶ میلیمتر بارش سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ است، گفت: همین امر با توجه به عدم بارش برف و نبود پوشش برفی مناسب در حوضه آبریز سد‌های تأمین کننده آب شرب کلانشهر‌های تهران و کرج در زمستان سال ۱۴۰۰ موجب شد اندک برف موجود در حوضه آبریز سد‌ها نیز به تدریج ذوب شده و شاهد رواناب و سیلاب‌های ناشی از ذوب برف نباشیم که همین امر میزان ورودی آب به مخازن سد‌های پنج‌گانه تهران را با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال آبی گذشته مواجه ساخت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین با اشاره به تاثیر سامانه بارشی مانسون در مردادماه سال جاری گفت: این سامانه بارشی در مجموع موجب شد که ۱۸.۴ میلیون متر مکعب به ذخایر آبی سد‌های تامین کننده آب استان تهران افزوده شود که این میزان به اندازه مصرف ۵ روز شهر تهران بوده است.

وی ادامه داد: حجم ذخیره آبی در مخازن سد‌های امیرکبیر و طالقان در سامانه غرب ۲۸۱ میلیون متر مکعب بوده و در مقایسه با مخزن نرمال انتهای شهریور کمبود ۱۸۳ میلیون متر مکعبی و در سامانه شرق سد‌های لتیان، لار و ماملو با حجم ذخیره ۱۳۳ میلیون متر مکعبی کاهش ۲۷۵ میلیون متر مکعبی نسبت به مخزن نرمال انتهای شهریور مواجه شده اند که همین امر با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌های کمتر از نرمال در مهر و آبان ماه سالجاری، درصورت تداوم خشکسالی حاکم در کشور و حوضه آبریز سد‌های تحت پوشش و روند نزولی آب ورودی به مخازن سد‌های تحت پوشش، سال سختی را به لحاظ تأمین مطمئن و پایدار آب رقم زده ست.

وی در پایان با تشکر از همراهی شهروندان عزیز تهرانی جهت عبور از تابستان با رعایت الگوی مصرف، خاطرنشان کرد: یکی از راهکار‌های مؤثر در برون رفت از بحران خشکسالی و بهره برداری بهینه از منابع آبی محدود در اختیار و کاهش آثار سوء و تبعات ناشی از کم آبی، پایبندی به الگوی مصرف و ادامه همراهی تمامی همشهریان گرامی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: