April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
احمدی پنجکی از تاخیر قطار و سرگردانی ۱۲ ساعته در ایستگاه راه آهن انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۵۱۸۵
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران با انتقاد از رفتار‌های نامناسبی که نسبت به بازنشستگان صورت می‌گیرد گفت: بازنشستگان را با هزار تبلیغات برای سفر سیاحتی و زیارتی دعوت می‌کنند، اما ۱۰ ساعت در ایستگاه راه آهن در بدترین شرایط منتظر رسیدن قطار می‌مانند.
بی حرمتی به بازنشستگان در اوج
پرویز احمدی پنجکی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به اینکه بازنشستگان در بدترین شرایط معیشتی به سر می‌برند گفت: حدود ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند که توان تامین هزینه‌های زندگی حداقلی را هم ندارند. در این شرایط سفر زیارتی برای بازنشسته به رویا شباهت دارد.

وی با یادآوری اینکه بدلیل شیوع کرونا، مدت‌ها بود که سفر زیارتی برگزار نمی‌شد گفت: پس از پایان کرونا و با پیگیری کانون بازنشستگان، بار دیگر سفر‌های زیارتی آغاز شد، اما سازمان تامین اجتماعی در اجرای این سفر‌ها به اندازی بی توجهی کرد که بازنشستگان تاوان سومدیریت آقایان را دادند.

رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با طرح این پرسش از مدیران تامین اجتماعی که چرا نارضایتی ایجاد می‌کنید گفت: هنگامی که بازنشستگان تامین اجتماعی در قالب طرح زیارتی به مشهد اعزام می‌شوند، اما قطار ۱۰ ساعت تاخیر می‌کند، بی شک با هدف ایجاد نارضایتی صورت گرفته و بدتر اینکه با این رفتار، باور‌های دینی و مذهبی بازنشستگان را هدف گرفته اند.

وی با اعلام اینکه قرار بوده قطار ساعت یک بعدظهر حرکت کند، اما با تاخیر ۱۰ ساعته حرکت کرده است گفت: در تمام این مدت بازنشستگان کف سالن ایستگاه قطار سرگردان بوده اند و در تمام این مدت حتی یک لیوان آب بدست آن‌ها نداده اند در حالی که می‌بایست اسکان مناسب، پذیرایی و شام را به آن‌ها می‌دادند.
 

احمدی پنجکی با اعلام اینکه بازنشستگان برای حضور به موقع در ایستگاه، از ساعت ۱۲ در ایستگاه حاضر بودند گفت: چرا باید قطار ساعت ۱۲ شب حرکت کند؟ چه کسی پاسخگوی این همه بی کفایتی است؟

وی با تاکید بر اینکه سرگردانی گسترده و طولانی مدت در ایستگاه قطار، توهین و دهن کجی به بازنشستگان بوده است گفت: مدیران تامین اجتماعی گمان می‌کنند سفر‌های زیارتی گام بزرگی بوده و شق القمر کرده اند یا شاید هم باور دارند که هزینه سفر بازنشستگان به مشهد را از جیب خودشان می‌پردازند، در حالی که این سفر‌ها در مقایسه با ریخت و پاش‌های تامین اجتماعی که به دستور دولت‌های گذشته از جیب کارگران و بازنشستگان صورت گرفته یا فساد‌هایی که در تحقیق و تفحص‌ها افشا شده، رقمی نیست.

نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران خطاب به معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: باید هرچه سریعتر این سومدیریت را مورد بررسی دقیق قرار دهید و با متخلفان برخورد جدی داشته باشید در غیر این صورت با واکنش شدید کانون‌ها و بازنشستگان رو به رو خواهید شد.

وی حضور بیش از ۱۲ ساعت بازنشستگان در ایستگاه راه آهن بدون ارایه خدمات مناسب را سوال برانگیز توصیف کرد و گفت: به نظر می‌رسد مدیریت کلان سازمان تامین اجتماعی بدین نتیجه رسیده که برای بازنشستگان نارضایتی ایجاد کند تا از سفر زیارتی ناامید شوند و عقب نشینی کنند.

احمدی پنجکی با اعلام اینکه درخواست وقت ملاقات سریع با معاون و مدیرکل فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی برای رسیدگی به این سومدیریت را مطرح کرده است گفت: کانون‌ها نمایندگان رسمی بازنشستگان هستند و نباید اجازه دهند برخورد‌های نامناسب با بازنشستگان صورت پذیرد.

وی با انتقاد از نحوه ثبت نام وام اربعین گفت: چند روز به اربعین مانده، سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌کند که وام ۱۲ میلیون تومانی برای اربعین می‌دهند، این در حالی است که شرایط ثبت نام و زمان بررسی و پرداخت وام بیش از یک ماه طول می‌کشد، بنابر این به نظر می‌رسد آقایان بدنبال ایجاد نارضایتی هستند یا افرادی ناکارآمد را در سازمان تامین اجتماعی بکار گرفته اند که باید هرچه سریعتر در جایگزینی آن‌ها با افراد توانمند اقدام شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: