April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۳۰۴
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
0
بنابر اعلام مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، در شش ماه نخست ۱۴۰۱ روزانه به طور متوسط ۱۰۲/۷ میلیون لیتر بنزین مصرف شده که علت اصلی رشد مصرف به افزایش سفر‌ها با توجه به فروکش کردن شیوع کرونا برمی‌گردد.
چرا مصرف بنزین اوج گرفت؟
مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در شش ماه نخست ۱۴۰۱ روزانه به طور متوسط ۱۰۲/۷ میلیون لیتر بنزین مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال با ۲۴ درصد افزایش همراه بوده است.

مرتضی عابدینی علت اصلی رشد مصرف فراورده بنزین و نفت گاز در شش ماه امسال را افزایش سفر‌ها با توجه به فروکش کردن شیوع بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: در سه ماه تابستان هم مصرف بنزین ۲۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی افزود: در سه ماه تابستان امسال روزانه به طور متوسط ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین و ۱۰۶ میلیون لیتر نفت گاز مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب با ۲۱ درصد و ۶/۶ درصد با افزایش همراه بوده است.

مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بیشترین افزایش مصرف بنزین و نفت گاز را به روز‌های پایانی شهریور ۱۴۰۱ ارتباط داد و گفت: در روز‌های پایانی شهریور ۱۴۰۱ روزانه به طور متوسط ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین مصرف شده است.

عابدینی با اشاره به اینکه امسال مصرف سی ان جی هم رشد ۵/۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است، ادامه داد: مصرف روزانه سی ان جی به طور متوسط روزانه ۱۴۸ هزار متر مکعب بوده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: