April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
بیش از ۶۰ کارخانه آجرپزی در پاکدشت تعطیل است
کد خبر: ۳۸۵۳۳۰
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
0
دبیر اجرایی خانه کارگر پاکدشت از تعطیلی کوره های آجرپزی پاکدشت خبر داد و گفت: تولید و اشتغال در کوره های آجرپزی به صفر رسیده و سرمایه های کلانی در این بخشها به حال خود رها شده است.

دهن کجی کوره پزخانه ها به اقتصاد

عوض سلطانی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز از تعطیلی ۶۷ کوره آجرپزی در پاکدشت خبر داد و گفت: ساخت و ساز متحول شده و کمتر از آجر استفاده می شود، در سقف ساختمانها نیز از بلوک و تیرچه استفاده می شود، به همین دلیل بازار مصرف آجر کم شده و کوره های آجرپزی خوابیده اند.

 

وی از وجود چاله های بزرگی خبرداد که در نتیجه گودبرداری برای تامین خاک آجرها ایجاد شده و گفت: در گوشه گوشه پاکدشت چاله های عمیقی حفر شده که رها شده و چهره شهر را خراب کرده اند.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر پاکدشت بر ساماندهی کوره های آجرپزی تاکید کرد و گفت: جلسات متعددی در شهرداری در این زمینه برگزار شده تا کسانی که دنبال زمین برای ساخت مسکن هستند، از زمین کوره های آجرپزی برای ساخت و ساز استفاده کنند.

 

وی با اعلام اینکه می توان در این گودها آپارتمان سازی انجام داد گفت: به جای آنکه زمین ها را برای ساخت پارکینگ گودبرداری کنند، این کودهای کوره پزخانه ها را می توان به عنوان پارکینگ استفاده کرد و از سطح زمین به بعد اقدام به ساخت آپارتمان کرد.

 

بیشتر بخوانید:فاجعه زیست محیطی در یک قدمی تهران

 

سلطانی با اعلام اینکه تمام کوره پزخانه ها آب، برق، گاز و تلفن دارند گفت: برای ساخت و ساز نیاز به خدمات شهری از جاده تا آب و برق است در صورتی که در زمین کوره پرخانه ها نیازی به هزینه های آنچنانی نیست و تا محل کوره پزخانه ها، تمامی انشعابات زیربنایی وجود دارد.

 

وی با اعلام اینکه صدها هزار نفر در نتیجه تعطیلی کوره پزخانه بیکار شده‌اند گفت: کارگران کوره پزخانه ها را خانواده هایی تشکیل می دادند که از شهرستان ها به ویژه استان های خراسان، کردستان و لرستان به صورت فصلی مراجعه می‌کردند، اما اکنون نمی دانیم این کارگران در چه وضعیتی به سر می برند، کجا کار می کنند و هزینه های زندگی شان را چگونه تامین می کنند.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر پاکدشت با تاکید بر اینکه نباید ظرفیت های شغلی را به حال خود رها کرد گفت: این درست است که با تکنولوژی روز وضعیت بهبود می یابد، اما قرار نیست کارگرانی که در نتیجه فناوری روز بیکار شده اند را به حال خود رها کنیم، بلکه باید برای بیکاری آنان نیز چاره اندیشی شود.

 

وی با اشاره به اینکه بیکاری بیشتر از اشتغال زایی به وجود می آید گفت: شاید گمان شود که مهمترین چالش امروز اشتغال زایی است، اما در واقع حفظ اشتغال موجود از ایجاد اشتغال جدید اهمیت بیشتری دارد.

 

سلطانی با اعلام اینکه تحول در ساخت و ساز یک باره صورت نگرفته است گفت: همزمان با تحول در ساخت و ساز، می توانستیم خط تولید کوره پزخانه ها را به دیگر مصالح ساختمانی تغییر دهیم یا فعالیت جدیدی در آنها ایجاد کنیم، اما متاسفانه مدیران و برنامه ریزان ما در خواب خرگوشی به سر می برند و هرگز به آینده و مدیریت چالش های روز فکر نمی کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: