April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۳۸۴
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
0
گروهی که بر یو اس بی (USB) نظارت دارد، می‌خواهد با حذف عناوینی مانند فوق سریع و یو اس بی فور، درک این که کابل‌ها و پورت‌های مختلف واقعا چه قابلیتی دارند را برای کاربران راحت‌تر کند.

ایرادات USB برطرف می‌شود

این اقدام بخشی از تلاش گسترده گروه USB-IF برای بازسازی برند استاندارد‌های یو اس بی است. این گروه سال گذشته لوگو‌های جدیدی برای کابل‌ها و پورت‌ها و جعبه‌ها معرفی کرد. جف راون‌کرافت، رئیس و مدیرعامل USB-IF به وب سایت ورج گفت: برندینگ جدید به افراد در درک این که استاندارد‌ها از نظر سرعت انتقال داده و عملکرد و همچنین سرعت شارژ، چه توانایی دارند، کمک خواهد کرد.

بیش از یک دهه از عمر استاندارد فوق سریع (superspped) که به عنوان USB ۳ هم شناخته می‌شود، می‌گذرد و کاربران، این برند را در جعبه‌های کابل USB مشاهده کرده‌اند. از این پس، گروه USB-IF می‌خواهد از "یو اس بی ۱۰ گیگابیت بر ثانیه" به جای "سوپراسپید یو اس بی ۱۰ گیگابیت بر ثانیه" و از "یو اس بی ۲۰ گیگابیت بر ثانیه" به جای "یو اس بی فور ۲۰ گیگابیت بر ثانیه" استفاده کند. در این بین، کابل‌های یو اس بی-سی که توسط USB-IF تایید شده‌اند، باید سرعت انتقال داده و وات شارژ را مشخص کنند.

این تغییرات به تازگی به اجرا گذاشته شده و این برندینگ به روزشده، ممکن است تا پایان امسال در برچسب‌ها و جعبه‌ها مشاهده شود. این دستورالعمل برندینگ شامل محصولاتی می‌شود که پورت یو اس بی بجز "یو اس بی ۱.۰" که این روز‌ها دیگر دیده نمی‌شود و "یو اس بی ۲.۰" دارند. گروه USB-IF معتقد است استفاده از "یو اس بی ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه" ممکن است باعث سردرگمی کاربران شود و آن را با "یو اس بی ۵ گیگابیت بر ثانیه" اشتباه بگیرند.

این تغییر برند شامل دستگاه‌ها و کابل‌هایی می‌شود که توسط گروه USB-IF تایید شده اند. اما به دلیل این که یو اس بی، یک استاندارد باز است، هیچ چیز مانع آن نمی‌شود که تولیدکنندگان از برند "سوپر اسپید" و "یو اس بی فور" استفاده کنند. به این ترتیب، باید دید این تدابیر تا چه حد به کاربران کمک می‌کند بدانند به چه کابلی برای دستگاهشان نیاز دارند.

همین حالا هم دانستن این که به چه کابلی نیاز دارید، به حد کافی پیچیده است. کانکتور‌ها و پورت‌های تاندربولت ۳ و تاندربولت ۴ دقیقه مثل کانکتور‌ها و پورت‌های یو اس بی-سی هستند. دستورالعمل به‌روز شده به کاربران برای این که متوجه شوند آیا کابلی از "دیسپلی پورت" یا استاندارد شارژ سریع دیگری استفاده می‌کند، کمک چندانی نمی‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: