استفاده از تسهیلات بانکی به جای قرض گرفتن ضرورت دارد
کد خبر: ۳۸۵۳۹۶
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
در شرایطی که امروزه به دلایل گوناگون با چالشهای جدی رو به رو می شویم، استفاده از تسهیلات بانکی به جای قرض گرفتن ضرورت دارد.

استقلال مالی و مدیریت بحران با نگین اعتماد

شرایط اقتصادی مردم به نوعی است که برای خرید بسیاری از کالا‌ها نیاز به تسهیلات دارند. بخش قابل توجهی از مردم حقوق بگیر هستند که بیشتر آنها، حداقل بگیر به پایین هستند. در نتیجه برای افرادی که درآمد قابل توجهی ندارند، پس اندازی وجود ندارد تا فرد بتواند در مقابله با شرایط ویژه‌ای که پیش می‌آید، مدیریت مناسبی به عمل آورد. در این شرایط تنها راهکار، استفاده از تسهیلات به اشکال گوناگون است به شرط آنکه پیش بینی‌های لازم صورت گرفته باشد.


قرض گرفتن منتفی است


اگر واقع بین باشیم، گرفتن پول دستی یا قرض سختی‌های خاص خودش را دارد. اول اینکه باید فردی را پیدا کنیم که پول به اندازه کافی داشته باشد، دوم اینکه آن فرد دل قرض دادن را داشته باشد و مهمتر اینکه آنقدر به این فرد نزدیک باشیم که برای روزدن، نگرانی نداشته و اطمینان داشته باشیم که قرض می‌دهد. اما از همه این‌ها مهمتر آن است که چگونه این قرض را بپردازیم. فردی که به ما قرض می‌دهد، آیا حاضر است ماهیانه اقساط مناسبی از ما دریافت کند یا انتظار دارد قرض را در مدت کوتاهی بازپس بگیرد. بدتر آنکه اگر تقاضای پول دستی کردیم و فرد مورد نظر با هر بهانه‌ای از پرداخت آن سرباز زد، چاره کار چیست؟ همه این موارد و بسیاری موارد دیگر نشان می‌دهد که نباید روی قرض گرفتن از دوست و فامیل زیاد حساب باز کرد.


ضرورت آینده نگری


تمامی کسانی که سرمایه‌های کلانی ندارند و حقوق پایینی می‌گیرند، بهتر است احتمال بحران‌ها را در نظر داشته باشند و برای آنکه در چنین شرایطی به درد چه کنم مبتلا نشوند، از ظرفیت‌هایی که بانک‌ها تعریف کرده اند، استفاده کنند. برای استفاده از ظرفیت بانکها، در وهله اول باید شناخت درستی از خدمات تمامی بانک‌ها داشت که رسیدن به این نقطه نیازمند مطالعه همه جانبه است تا بتوان از بین خدماتی که بانک‌ها ارایه می‌دهند، بهترین گزینه را انتخاب کرد. در این صورت فرد می‌تواند با آینده نگری در قالب بازکردن حساب، بحران‌های احتمالی یا برنامه‌های توسعه را مدیریت کند.

 

بیشتر بخوانید:روستاییان در کانون توجه بانک سپه


طرح نگین اعتماد دو


یکی از بانک‌هایی که طرح‌های مناسبی برای پرداخت تسهیلات دارد، بانک سپه است و "طرح نگین اعتماد" روش مناسبی در پرداخت تسهیلات است. بانک سپه با ارائه طرح نگین اعتماد دو، امکان دریافت سود علی‌الحساب سپرده سرمایه گذاری و دریافت تسهیلات فوری را هم زمان فراهم می‌کند. نکته‌ای که بیشتر مردم نسبت به آن حساسیت دارند، دریافت سود از مبالغی است که سپرده گذاری می‌کنند و تمایل دارند در صورت نیاز بتوانند بابت این سپرده گذاری تسهیلات دریافت کنند. در این طرح می‌توان با افتتاح حساب سپرده ویژه طرح نگین اعتماد در دو نوع کوتاه مدت عادی یا کوتاه مدت شش ماهه، از مزایای ویژه آن بهره‌مند شد.


مزایای نگین اعتماد


این طرح مزایا‌های بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به بهره‌مندی از امتیاز اخذ تسهیلات فوری با نرخ سود مناسب، بهره‌مندی از سود علی‌الحساب سپرده سرمایه‌گذاری حتی بیشتر از نرخ سود تسهیلات، عدم نیاز به معرفی ضامن برای اخذ تسهیلات، قابلیت واریز و برداشت از سپرده‌های کوتاه مدت عادی نگین اعتماد (برای مازاد بر مبلغ وثیقه شده برای تسهیلات) و امکان انتقال امتیاز دریافت تسهیلات به بستگان درجه ۱ (پدر، مادر، همسر، فرزندان، برادر و خواهر) اشاره کرد.


اهلیت شرط نگین اعتماد


اگرچه برای استفاده از نگین اعتماد، کافی است به شعب بانک سپه در سراسر کشور مراجعه و با توجه به مبلغ درخواستی، میزان سپرده گذاری و شرایط لازم را دریافت کرد، اما از آنجا که حفظ اعتبار مشتریان همواره برای بانک سپه حائز اهمیت بوده، علاوه بر سپرده گذاری، برخورداری از اهلیت اعتباری و توان بازپرداخت، جزو شرایط بهره مندی از طرح نگین اعتماد است.


انتخاب طرح با اولویت


اکنون این سوال مطرح است که این طرح برای چه کسانی مناسب است، پاسخ اینکه تمام مشتریان حقیقی و حقوقی که ضمن سپرده‌گذاری نزد بانک، متقاضی دریافت تسهیلات آنی با نرخ سود مناسب برای خود، بستگان درجه یک یا کارکنان شرکت و سازمان خود هستند، می‌توانند از مزایای نگین اعتماد بهره‌مند شوند، همچنین مشتریانی که به دنبال کنترل ریسک اعتباری، نقدینگی و عملیاتی در کسب و کار خود بوده و با سپرده گذاری و حفظ نقدینگی خود در پی تأمین سرمایه در گردش از بانک و بازپرداخت اقساطی آن هستند نیز می‌توانند به فکر استفاده از نگین اعتماد باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: