کد خبر: ۳۸۵۴۴۷
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مراکزی به قطب فرهنگی تبدیل می‌شوند که ظرفیت همگرایی داشته باشند و امامزادگان این ظرفیت را دارند.

امامزاده‌ها باید قطب فرهنگی شوند

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش ملی «یاوران وقف» که در امامزاده صالح (ع) تهران برگزار شد، گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر به برکت انقلاب اسلامی، حوزه وقف و امور خیریه به عنوان یک سنت مهم اسلامی در همه زمینه‌ها در جامعه گسترش پیدا کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: در حاکمیت و دولت اسلامی نرم افزار‌هایی وجود دارد که بیشترین همبستگی را با ایدیولوژی جامعه دینی دارد. وقف به عنوان مزیت مطلق نگرش دینی، یکی از این نرم افزارهاست که می‌توان با بهره گیری از آن بسیاری از چالش‌های پیش روی جامعه را برطرف کرد.

وی گفت: امروز با نوع نگاه حاکم بر مدیریت وقف و امورخیریه در بخش فرهنگی دولت، امامزادگان در کنار کارکرد‌های معمول و متعارف خود به کانون‌های فرهنگی بدل شده اند که در امور آموزشی و تربیتی جریان سازی می‌کنند و بخش مهمی از مطالبه رهبر معظم انقلاب را تحقق بخشیده اند.

اسماعیلی افزود: تاکنون در چند سفر استانی، با تمهید رئیس جمهور مردمی و با در نظر گرفتن همه خط قرمز‌های قانونی و شرعی، مشکلات مردم با زمین‌های وقفی شهری در مسیر حل شدن قرار گرفته است.

وی با بیان این که امامزادگان همانند چتری بزرگ همه گرایش‌های فکری را ذیل خود قرار می‌دهد، گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های بقاع متبرکه گردهم آوردن همه سلیقه‌های فکری جامعه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: ارادت مردم به امامزادگان زمینه حضور اقشار مختلف جامعه با همه گرایش‌های گوناگون را فراهم کرده است، تا آن جا که امروز بقاع متبرکه با نیروی وحدت زا و انسجام بخش خود، به یکی از نماد‌های قدرت نرم دولت دینی بدل شده اند.

وزیر فرهنگ با یادآوری جایگاه بقعه مطهر امامزاده صالح (ع) در شهر تهران گفت: این امام زاده به عنوان نقطه عاطفی و محل آرامش مردم شمال شهر تهران و دیگر شهروندان تهرانی محسوب می‌شود.

اسماعیلی افزود: بقاع متبرکه جز نقاط ممتاز کشور در جذب جامعه ایمانی به حساب می‌آید و می‌توان گفت، امامزادگان مهمترین شبکه ارتباط دینی با بیشترین توان همگرایی هستند که این مسئله، مزیت اصلی کارکرد بقاع متبرکه در کشور است.

وی با بیان این که جامعه نیاز به ستون‌هایی برای حفظ وحدت و انسجام دارد، گفت: امامزادگان به خاطر ارادت قلبی عموم مردم، همواره مبدا و منشا این انسجام اقشار مختلف مردم هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری این سخنان مقام معظم رهبری که «امامزاده‌ها باید قطب‌های فرهنگی شوند» گفت: مراکزی به قطب‌های فرهنگی تبدیل می‌شوند که ظرفیت بیشتری برای همگرایی داشته باشند و از این جهت بسیاری از پیام‌های دینی را می‌توان در پناه امامزادگان به مخاطبان رساند.

وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) دین را به عرصه حاکمیت آورد و پس از آن هدایت‌های مقام معظم رهبری ایران را به کانون تحولات منطقه تبدیل کرد، بطوری که ایران، امروز لنگرگاه ثبات است که این مساله حرص و طمع مخالفین را برمی انگیزد.

گفتنی است در پایان این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از فعالان وقف همایش ملی یاوران وقف از نمایشگاه دستاورد‌های نهاد وقف در صحن امامزاده صالح (ع) بازدید به عمل آورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: