April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۶۱۴
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
0
وزیر اقتصاد گفت: هیات ایرانی رایزنی‌های فشرده و سازنده‌ای برای تنظیم و امضای توافقنامه‌ها و یا پیش قرداد‌های متعدد با کشور‌های ساحلی دریای خزر داشته است.

ایران واحد پولی مبادله با کدام کشور‌ها را تغییر می‌دهد؟

احسان خاندوزی که در حاشیه دومین مجمع اقتصادی دریای خزر در مسکو با یک شبکه تلویزیونی گفتگو می‌کرد گفت: افزایش ترانزیت کالا از طریق کریدور شمال جنوب، افزایش سواپ نفت و گاز، ایجاد مسیر سبز گمرکی و تسویه با پول‌های ملی، مهمترین موضوعات مورد علاقه پنج کشور ساحلی دریای خزر برای افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی است.

خاندوزی در ادامه سخنانش گفت: مشخصا درمورد سرعت بخشیدن به مسیر‌های خط آهن شرق و غرب دریای خزر چه از ورودی اینچه برون و از ورودی آستارا اجماع نظر جدی انجام شد و قرار داد و پیش قرارداد‌هایی که لازم بود آماده شود، در این زمینه در دست تهیه است. در حوزه اینچه برون هم امیدوار هستیم امروز تا آخر شب قرارداد رسما منعقد شود. در حوزه افزایش سو آپ هم توافق‌هایی بین وزیر نفت ما و طرف روسی و قزاقستان در این زمینه صورت گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: درباره مسیر سبز گمرکی هم پیش از اینکه بنده در روسیه حضور داشته باشم، رییس کل گمرک آمده و مقدماتش را فراهم کرده بود و بند‌هایی الان عملیاتی شده است و فقط باید به این اتفاقات سرعت ببخشیم.

او تصریح کرد: درباره تسویه با پول‌های ملی و سیستم شبکه بانکی هم بعد از ظهر امروز نشستی با بانک مرکزی روسیه خواهد بود و، چون آن نقطه اتصال تمام کشور‌های حوزه آسیای میانه خواهد بود، به شکلی خواهد بود که ایران بتواند با تمام کشور‌های حاشیه دریای خزر وارد تبادل با پول‌های ملی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: