رشد اندک شاخص پس از یک هفته؛
کد خبر: ۳۸۵۷۰۱
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
0
امروز شاخص بورس پس از یک هفته رشد کرد و بزرگان پالایشی و خودرویی پیشران بازار شدند.

تابلوی بورس سبز شد

در معاملات روز شنبه شانزدهم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۲ هزار و ۸۶۸ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۷۲۰ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورسبا صعود هزار و ۲۹۸ واحدی در سطح ۳۸۱ هزار و ۶۴۸ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۴۲ واحد بالا آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۹۶۲ واحد قرار گرفت.

نماد‌های اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نماد‌های پالایشی «شپنا» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و پس از این دو، نماد‌های خودرویی «خودرو» و «خساپا» شاخص را بالا کشیدند. در مقابل نماد‌های «بفجر»، «کگل» و «فارس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «شاوان»، «شراز» و «غصینو» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فغدیر»، «بپاس» و «آریا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس شستا صدرنشین است و شپنا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نماد‌های دی، فرابورس و سبزوا پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۸ هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳ هزار و ۳۷۹ میلیارد تومان بود که ۴۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۱۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات شنبه ۵۸ نماد صف خرید داشتند و ۶۱ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۵۲ درصدی به ۲۰۱ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۴۵ درصد کاهش یافت و ۱۳۲ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۲۵ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۱۱۸/ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد تپسی (شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس) با صف خرید ۶۹ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از تپسی، نماد‌های گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) و وطوبی (شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد فمراد تعلق داشت که ارزش آن ۱۱ میلیارد تومان بود. پس از فمراد، نماد‌های کطبس، خپویش، گکوثر و پارتا بیشترین صف فروش داشتند.

برچسب ها: بورس ، فرابورس ، پایتخت ، بازار ، سهام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: