کد خبر: ۳۸۵۷۳۶
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
0
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: مذاکرات برجام دارد کش پیدا می‌کند و تداوم این وضعیت نیز به ضرر ایران است. البته آمریکایی‌ها نیز از این وضعیت متضرر می‌شوند، ولی ضرر ایران بیشتر است.

زرنگی آمریکا در مذاکرات برجام

اخیرا رابرت مالی توپ از سرگیری مذاکرات را به زمین ایران انداخته است و گفته «آغاز دوباره گفتگو‌ها به ایران بستگی دارد»، حال این سئوال پیش می‌آید که معنای حرف نماینده دولت بایدن پایان رسمی مذاکرات است یا چراغ سبزی برای آغاز گفتگوها.

به نقل از نامه‌نیوز، حسن بهشتی پور درباره سرنوشت مذاکرات برجامی گفت: قاعدتا ایران و آمریکا ادامه گفتگو‌ها را به بعد از انتخابات کنگره موکول خواهند کرد، هر چند نتیجه مذاکرات برجامی تأثیری بر این انتخابات ندارد، چون برای شهروندان آمریکایی وضعیت داخلی کشورشان همچون تورم بی سابقه ۹ درصدی، افزایش قیمت بنزین و ... مهم است.

این کارشناس مسائل بین المللی یادآور شد: به نظر می‌رسد هم دولت بایدن می‌خواهد در شرایطی دوباره وارد مذاکرات شود که از نتیجه انتخابات آگاهی دارد و هم طرف ایرانی ترجیح می‌دهد با علم به موقعیت جدید دموکرات‌ها در آرایش سیاسی آمریکا تصمیم گیری کند.

وی با اشاره به موضع اخیر آمریکا درباره مربوط کردن از سرگیری مذاکرات به تصمیم ایران افزود: این از آن زرنگی‌هایی است که آمریکایی‌ها دارند. خواسته ایران مشخص است و می‌خواهد از برجام منتفع شود یعنی نفع اقتصادی ببرد، اما آمریکایی‌ها در عین استقبال از مزایای برجام، نمی‌خواهند زیر بار لغو تحریم‌ها بروند بلکه فقط قصد دارند بخشی از تحریم‌ها را به حالت تعلیق درآورند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با زرنگی می‌گویند «ایران باید شرایط ما را بپذیرد»، اظهار کرد: طبیعی است که ایران نیز خواسته‌های خود را دنبال می‌کند. متأسفانه این ماجرا دارد کش پیدا می‌کند و تداوم این وضعیت نیز به ضرر ایران است. البته آمریکایی‌ها نیز از این وضعیت متضرر می‌شوند، ولی ضرر ایران بیشتر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: