کد خبر: ۳۸۵۸۴۵
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
0
ایلان ماسک اعلام کرد چین به دنبال گرفتن تضمین از او برای عدم فروش استارلینک در این کشور بوده است.

چین با استارلینک مخالفت کرد

ایلان ماسک گفت: پکن نمی‌خواهد او سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در چین بفروشد.

در جدیدترین ستون "ناهار با فایننشیال تایمز" که روز جمعه منتشر شد، ماسک اعلام کرد پکن روشن کرده است که موافق راه اندازی استارلینک (سرویس ارتباطات ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس) در اوکراین برای دور زدن قطع اینترنت توسط روسیه نبوده است. با این حال، در مطلب فایننشیال تایمز مشخص نشد که آیا ماسک با درخواست پکن موافقت کرده است یا خیر.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی برقی تسلا موتورز و اسپیس ایکس است. تسلا برای بیش از ۲۰ درصد درآمد خود، به بازار چین متکی است و کارخانه بزرگی در شانگ‌های دارد.

برخلاف آمریکا و کشور‌های غربی دیگری که حمله نظامی روسیه به اوکراین را محکوم کرده‌اند، چین حاضر نشده است این حمله را "تهاجم" توصیف کند.

چین در سال‌های اخیر تاکید بیشتری برای توسعه فناوری بومی از جمله در حوزه هوافضا داشته و هواوی به چین کمک کرده است به یکی از بالاترین نرخ‌های ضریب نفوذ اینترنت نسل پنجم در دنیا دست پیدا کند. بعلاوه، چین سیستم ارتباطات ماهواره بیدو را در سال ۲۰۲۰ تکمیل کرد. این سیستم با GPS یا سامانه موقعیت یاب جهانی دولت آمریکا رقابت می‌کند.

ایلان ماسک انتظار دارد تسلا در مناقشه غیرقابل اجتناب بر سر تایوان، درگیر شود، اما همچنان قادر خواهد بود خودرو به مشتریانش در چین عرضه کند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، پکن، تایوان را بخشی از سرزمین خود می‌داند و مکررا بر الحاق مجدد مسالمت آمیز این جزیره تاکید کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: