کد خبر: ۳۸۵۹۵۲
۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
0
اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که مسافرت با قطار در شرایط کرونا را ترجیح می‌دهید، قطعا از مزایای آن مطلع خواهید بود.

مسافرت با قطار در شرایط کرونا

از مسافرت با قطار در شرایط کرونا چه می‌دانید؟! کرونا توانست شکل جدیدی از زندگی را برای افراد به ارمغان بیاورد. وجود برخی از محدودیت‌ها سبب شد که افراد با ممنوعیت‌های جدیدی مواجه گردند. این محدودیت‌ها در تمامی جوانب همراه افراد هستند؛ بنابراین چه در سفر‌های درون شهری و چه در سفر‌های برون شهری، شاهد وجود آن‌ها خواهیم بود.

قبل از ورود کرونا، بدون هیچ محدودیت و با توجه به شرایط خود، اقدام به انتخاب وسایل نقلیه مورد نظر، می‌کردیم. اما امروزه با وجود کرونا، انتخاب وسایل نقلیه مناسب نیز با محدودیت صورت می‌پذیرد. یکی از وسایل نقلیه عمومی که محدودیت‌های مناسبی را برای جلوگیری از شیوع کرونا در نظر گرفته است، قطار می‌باشد. قطار مانند گذشته یکی از بهترین و ایمن‌ترین گزینه‌ها برای سفر به شمار می‌رود. اما حال این سوال پیش می‌آید که برای سفر با قطار، چه محدودیت‌هایی پیش روی شما است؟!

محدودیت‌های پیش رو برای مسافرت با قطار در شرایط کرونا:
مدیر عامل راه آهن برای افزایش امنیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مسافرت با قطار در شرایط کرونا، تصمیماتی را اخذ نموده است. در طی این تصمیمات، بیانیه‌ای منتشر شده است که بر طبق آن، اجرای برخی از پروتکل‌ها، ضروری خواهد بود. از جمله این پروتکل‌ها عبارتند از:

به همراه داشتن تجهیزات پزشکی مناسب اعم از: مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش
انجام مراحل ضد عفونی به صورت روزانه در ایستگاه‌های مورد نظر
غربالگری مسافران در ورودی و خروجی ایستگاه‌ها
در نظر گرفتن ظرفیت مناسب و تعداد مسافران برای رعایت فاصله‌ی اجتماعی در کوپه‌ها
استفاده‌ی خدمه قطار از دستکش و ماسک
ارائه‌ی مواد خوراکی در قطار به صورت بسته بندی شده (غذای گرم ارائه شده در قطار باید به صورت بسته بندی شده و با درپوش باشد.)
تمامی این موارد از جمله فاکتور‌هایی هستند که باید توسط مدیران اجرایی و خدمه در قطار‌های مسافربری، مد نظر قرار بگیرند. در کنار این موارد، مسافران نیز باید به برخی از موارد مهم و ضروری توجه کنند تا از یک سفر ایده‌آل برخوردار گردند.

نکات مهم برای مسافرت با قطار در شرایط کرونا:
اگر از آن دسته افرادی هستید که مسافرت با قطار در شرایط کرونا را انتخاب نموده‌اید، باید به برخی از فاکتور‌ها و موارد مهم توجه کنید. در این صورت می‌توانید از یک سفر امن و خاطره انگیز، لذت ببرید. قبل از هر چیز در نظر داشته باشید که کرونا مانند بسیاری از بیماری‌های دیگر، همواره در کمین شماست؛ بنابراین قبل از اقدام به سفر، به تمامی موارد بهداشتی توجه کنید. با توجه به تمامی موارد بهداشتی، هرگز به این بیماری دچار نخواهید شد. از نکات مهمی که باید در این سفر مد نظر قرار دهید، عبارتند از:

شستشوی دست‌ها به صورت مرتب: (دست‌ها از مهمترین نقاط برای انتقال بیماری به شمار می‌روند. با شستشوی مداوم آنها، می‌توانید شرایط انتقال آن‌ها را از بین ببرید.)
از دستمال مناسب برای تمیز کردن سطوح استفاده کنید. (قطعا که تمامی مراحل پاکسازی توسط خدمه انجام می‌پذیرد. اما بهتر است شما نیز از دستمال مرطوب مناسب برای پاکسازی سطوح محل تماس، استفاده کنید.)
از افراد مشکوک به بیماری، دوری نمایید. (اگر فردی سرفه می‌کند و یا علائم بیماری را دارد، به سرعت از او فاصله بگیرید.)
بهتر است در حین سفر، از سرویس‌های بهداشتی استفاده نکنید. (در صورت لزوم استفاده، حتما اقدام به شستشوی سرویس و استفاده از مواد ضد عفونی کننده، نمایید.)
حتما از ماسک مناسب استفاده کنید. (بهترین راه برای جلوگیری از شیوع این بیماری، استفاده از ماسک است. آن را فراموش نکنید.)
از استرس دوری کنید و آرامش درونی خود را افزایش دهید. (استرس سیستم ایمنی بدن را تضعیف نموده و بدن شما را به یک بستر مناسب برای ورود ویروس، مبدل می‌کند.)

انتخاب بهترین قطار برای سفر:
در بین وسایل نقلیه عمومی، مسافرت با قطار در شرایط کرونا بسیار هوشمندانه خواهد بود. قطار‌ها علاوه بر برخورداری از شرایط مناسب ایمنی، پروتکل‌های مناسبی را نیز برای جلوگیری از شیوع کرونا در بر دارند؛ بنابراین با این متد از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرده و سلامت و تندرستی مسافران را به همراه خواهند داشت. قطار‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها شرایط مناسبی را برای مسافرت در نظر گرفته‌اند. قطعا که انتخاب قطار‌های لوکس، شرایط مطلوب‌تری را برای سفر در شرایط کرونا برای مسافران در بر دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات مناسب، می‌توانید از مشاوره‌های افراد در جایگاه‌های مخصوص فروش بلیط، استفاده کنید. شاید این سوال نیز برای شما پیش آید که چرا قطار بهترین انتخاب برای مسافرت در شرایط کرونا است؟ دلایل بسیار زیادی سبب شده است که این وسیله نقلیه به عنوان یکی از بهترین وسایل برای سفر در شرایط کرونا، شناخته شود. از جمله این دلایل عبارتند از:

برخورداری از فضای وسیع‌تر و بزرگتر نسبت به برخی از وسایل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس، خودرو و ...
برخورداری از تهویه مناسب در سالن‌ها (مانند پنجره) و همچنین برخورداری از تهویه ایده‌آل در سقف و ... برای عبور هوا از فضای داخلی
امکان کرایه یک کوپه مناسب برای جلوگیری از مواجه با افراد مختلف و دستیابی به آرامش و رفاه در سفر
امکان سفر با قسمت اتوبوسی قطار و وجود دو صندلی خالی در اطراف برای کاهش خطر ابتلا
برخورداری از سطح نظم و بهداشت بسیار بالاتر نسبت به برخی از وسایل نقلیه عمومی
برخورداری از سرویس بهداشتی و سهولت در استفاده در سفر (جهت عدم مراجعه به سرویس‌های بهداشتی بین راهی)

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: