کد خبر: ۳۸۶۰۰۲
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
0
تیم ملی وزنه‌برداری ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا صاحب ۲ مدال برنز و یک نقره شد.

وزنه‌برداری قهرمانی آسیا؛ چراغ اول در منامه روشن شد

رقابت‌های گروه A دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ در بحرین برگزار شد و ایران دو نماینده در این گروه داشت.

محمد زارعی و مسعود چترایی برای ایران وزنه زدند که حاصل آن ۲مدال برنز و یک نقره بود. این ۳ مدال، اولین مدال‌های تیم ملی مردان ایران در قهرمانی آسیا بحرین بود و ایران وارد جدول مدالی مسابقات شد.

۷ وزنه بردار در گروه A وزنه زدند.

عملکرد دو نماینده ایران به شرح زیر است:

حرکت یک‌ضرب

محمد زارعی در حرکت اول ۱۶۰ کیلوگرم را مهار کرد، اما در حرکت دوم وزنه ۱۶۴ کیلوگرم را انداخت. او در حرکت آخر یک ضرب، پشت وزنه ۱۶۵ کیلوگرم قرار گرفت و توانست این وزنه را بالای سر ببرد و مدال برنز گرفت.

مسعود چترایی در حرکت اول یک ضرب ۱۶۱ کیلوگرم را انداخت و در حرکت دوم وزنه ۱۶۲ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت سوم نیز وزنه ۱۶۶ کیلوگرم را انداخت و با همان ۱۶۲ کیلوگرم به کار خود در یک ضرب پایان داد و پنجم شد.

وزنه بردار قرقیزستان با ۱۶۶ کیلوگرم مدال طلا و وزنه بردار قزاقستان با ۱۶۵ کیلوگرم مدال نقره یک ضرب را گرفتند. نماینده قزاقستان زودتر از زراعی توانست رکورد ۱۶۵ کیلوگرم را ثبت کند از این رو مدال نقره به او رسید.

حرکت دوضرب

زارعی در حرکت اول دوضرب وزنه ۱۶۲ کیلوگرم را انداخت و در حرکت دوم هم دوباره در مهار این وزنه ناموفق بود. او در حالی که تلاش می‌کرد وزنه ۱۹۲ کیلوگرم را بزند، فریاد کشید و از ناحیه پشت پا احساس ناراحتی کرد. زارعی از حرکت سوم دوضرب انصراف داد و به این ترتیب موفق نشد در دوضرب و مجموع رکوردی ثبت کند.

چترایی در حرکت اول و دوم دوضرب وزنه‌های ۱۹۱ و ۱۹۶ کیلوگرم را مهار کرد. او برای کسب مدال طلای مجموع باید وزنه ۲۰۱ کیلوگرم را در حرکت سوم دوضرب مهار می‌کرد که ناموفق بود و با رکورد مجموع ۳۵۸ کیلوگرم به کار خود پایان داد و مدال نقره دوضرب و برنز مجموع را گرفت.

مدال آوران دسته ۸۹ کیلوگرم به شرح زیر است:

۱- بکتای از قزاقستان با رکورد ۱۶۵ یک ضرب، ۱۹۷ دوضرب و مجموع ۳۶۲ کیلوگرم (۲مدال طلای دوضرب و مجموع و نقره یک ضرب)

۲- امیل مولدودوسف از قرقیزستان با رکورد ۱۶۶ یک ضرب، ۱۹۵ دوضرب و مجموع ۳۶۱ کیلوگرم (طلای یک ضرب، برنز دوضرب و نقره مجموع)

۳- مسعود چترایی از ایران با رکورد ۱۶۲ یک ضرب، ۱۹۶ دوضرب و مجموع ۳۵۸ کیلوگرم (نقره دوضرب و برنز مجموع)

- محمد زارعی از ایران با رکورد ۱۶۵ یک ضرب مدال برنز گرفت، اما در دوضرب و مجموع اوت شد و رکوردی به ثبت نرساند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: