کد خبر: ۳۸۶۰۶۱
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
معاون توسعه روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه ایرانشناسان برای شناخت دقیق مردمایران است.

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه ایرانشناسان برای شناخت دقیق ایران است

حسین روزبه، معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن بازدید از دانشگاه دولتی زبان‌شناسی مسکو با ایرینا کرایوا، رئیس این دانشگاه و دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، شوکینا میخایلوونا، معاون بین‌الملل دانشگاه دولتی زبان‌شناسی مسکو و ولادیمیر کوکلیکوف و ماریا گن، استادان ارشد گروه زبان‌های شرقی این دانشگاه حضور داشتند.

روزبه در سخنانی، با اشاره به اهمیت زبان فارسی در توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی و رویکرد دولت در توسعه این زبان گفت: زبان یکی از مهمترین عوامل ارتباط فرهنگی میان ملت‌هاست و ترویج زبان فارسی به عنوان زبان انقلاب اسلامی، جایگاه ارزشمندی در شناخت واقعیت‌های امروز ایران دارد و مورد تأکید و توجه مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران است.

معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: ملت قدرتمند از دل دانشگاه قدرتمند به وجود می‌آید. علم آموزی هم از سوی ارزش‌های فرهنگ ایرانی، هم در آموزه‌های دین مبین اسلام و هم در آرمان‌های انقلاب اسلامی تأکید شده است.

وی در عین حال، آشنایی دانشجویان زبان فارسی با آثار معاصر ایرانی و اسناد مهم و راهبردی کشورمان را موجب شناخت دقیق آن‌ها نسبت به واقعیت جامعه ایران دانست.

روزبه اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مهمترین سند راهبردی ایران و یک متن اساسی برای شناخت اندیشه‌ها و آرمان‌های ملتی است که اراده کرده روی پای خود بایستد. این سند که راهنمای عمل فرهنگی ملت ایران در چهل سال پیش رو است و توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب ایران نگاشته شده به ایرانشناسان برای شناخت دقیق مردم ایران کمک می‌کند.

ایرینا کرایوا، رئیس دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو نیز در سخنانی، مطرح کرد: آموزش زبان و فرهنگ کشور‌های دیگر به ویژه کشور‌های همسایه و دوست برای ما اهمیت بسیاری دارد. ما معتقدیم دانشگاه قوی می‌تواند انسان‌های قدرتمند برای شکل دادن به آینده‌ای پربار را تربیت کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف بخش ایران دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو از حمایت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همکاری دانشجویان در برنامه‌های مختلف رایزنی مانند همایش ایرانشناسان، جشن نوروز و یلدا و انتشار مجله ایران قدردانی کرد.

کرایوا اقدام جدید رایزنی فرهنگی کشورمان در نمایش فیلم‌های ایرانی برای دانشجویان دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو را از بعد آموزشی و فرهنگی حائز اهمیت دانست.

پس از این دیدار، معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشستی با دانشجویان سال اول، چهارم و پنجم زبان فارسی این دانشگاه به گفتگو پرداخت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: