April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۰۷۸
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
0
رئیس بانک آمریکایی جی پی مورگان چیس نوشت، به علت رکودی شدیدی که در راه است، ارزش بازار بورس آمریکا ۳۰ درصد دیگر سقوط خواهد کرد.

سقوط ۳۰ درصدی بازار بورس آمریکا در راه است

رئیس بانک آمریکایی جی پی مورگان چیس نوشت، به علت رکودی شدیدی که در راه است، ارزش بازار بورس آمریکا ۳۰ درصد دیگر سقوط خواهد کرد.

دیمون پیش بینی کرد، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را از سطح ۴ تا ۴.۵ درصد که بسیاری از تحلیلگران تاکنون پیش بینی کرده اند، بالاتر می‌برد.

دیمون دلیل این اقدام را تداوم تورم بالا که ناشی از اثرات منفی ادامه همه گیری کرونا و افزایش قیمت‌های انرژی است، عنوان کرد.

رئیس بانک آمریکایی جی پی مورگان چیس در کنفرانسی در واشنگتن دی سی گفت: «نمی دانم فرود (اقتصاد) آرام خواهد بود یا نه- اینطور فکر نمی‌کنم، اما ممکن است باشد.»

وی افزود: «در یک رکود سخت، شما می‌توانید انتظار داشته باشید که بازار ۲۰ تا ۳۰ درصد دیگر سقوط کند.»

آمار‌های روز پنج شنبه نشان داد، نرخ تورم اصلی بدون در نظر گرفتن مواد غذایی و انرژی در ماه سپتامبر به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۶.۶ درصد افزایش یافت که بیشترین میزان در ۴۰ سال گذشته به شمار می‌رود.

شاخص قیمت مصرف کننده که یک معیار اصلی برای سنجش تورم است در ماه سپتامبر ۸.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

بانک مرکزی آمریکا، نرخ بهره کوتاه مدت را از ماه مارس ۳ درصد افزایش داده که سریع‌ترین افزایش از اوایل دهه ۱۹۸۰ به شمار می‌رود.

این افزایش با هدف آرام کردن نرخ تورم به وسیله کند کردن اقتصاد صورت گرفته است، زیرا هزینه استقراض برای وام مسکن، وام‌های خودرو و وام‌های کسب و کار در حال افزایش است.

فدرال رزرو در مسیر یک افزایش دیگر نرخ بهره به میزان ۰.۷۵ درصد در نشست بعدی این بانک قرار دارد. این نشست قرار است که در یک نوامبر برگزار شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: