April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۱۱۳
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
0
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اظهار کرد:‌ برخی وزارتخانه‌ها با ایجاد قوانین دست و پاگیر در مسیر صادرات اخلال ایجاد می‌کنند.

اخلال در صادرات با قوانین دست و پاگیر وزارتخانه‌ها

مجید پورکائد در گفتگو با نبض بازار تصریح کرد:‌سازمان همکاری‌های شانگ‌های سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبهٔ امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است. این سازمان در سال ۱۹۹۶ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایه‌گذاری شد و مدتی بعد، ازبکستان هم به این سازمان پیوست و این سازمان رسماً به «سازمان همکاری شانگهای» تغییر نام داد.

از فرصت شانگ‌های برای رفع موانع دست و پاگیر صادراتی استفاده کنیم


وی با تاکید براهمیت صادرات در کشور درباره عضویت ایران در سازمان شانگ‌های و دشواری‌های صادرکنندگان در مسیر توسعه صادرات، اظهار کرد: ایران به تازه‌گی به عضویت سازمان شانگ‌های درآمده است. در این میان کشور‌هایی هستند که به طور کامل مصرف‌کننده بوده و ایران می‌تواند از این فرصت استفاده کرده و جایگاه ویژه و پایداری در بازار‌های صادراتی به دست آورد.

اوراسیا می‌تواند تمام ظرفیت صادراتی ایران را پوشش دهد


پورکائد خاطرنشان کرد: اگر بتوان در یک مجموعه درست و منسجم حرکت کرد صادرات به کشور‌های اوراسیا برای تامین نیاز‌های صادراتی کشور کافی است. ایران کشوری پهناور است و نزدیک به ۸۵ میلیون نفر جمعیت دارد که اگر بتوان در اقلامی از تولید که مازاد وجود دارد صادرات انجام داد کمک بزرگی خواهد بود.

رایزنان بازرگانی برای ارتباط بهتر تجاری فعالیت کنند


وی افزود: تولیدکنندگان کشور باید علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی برای بازار صادراتی نیز برنامه‌ریزی درستی داشته باشند. یکی از پیشنهاداتی که در اتاق بازرگانی مطرح شده این است که رایزنان بازرگانی و کاردار‌ها در سفارتخانه‌ها در کشور‌های هدف برای ارتباط بهتر تجاری تلاش کنند.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: اطلاعات بازار‌های صادراتی و شناخت از بازار‌ها می‌تواند در ترسیم نقشه راه صادراتی کشور موثر باشد. وزارتخانه‌های کشور با قوانین دست و پاگیرنباید اخلال در صادرات ایجاد کنند. بله عملکرد آن‌ها تسهیل‌کننده صادرات باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: