شاید برای شما دوستان عزیز هم با دیدن این عنوان در ذهن خود بگویید که در دنیایی که شبکههای اجتماعی هر روز حرف تازهای برای گفتن دارد، اصلا چرا باید از روش ارسال انبوه پیامک برای تبلیغات استفاده کرد؟ آیا روشهای خاصی وجود دارد که با کمک آنها بتوانیم در تبلیغات پیامکی موفق باشیم؟
ارسال پیامک انبوه و بازاریابی پیامکی یک روش بسیار کارآمد در حوزهی تبلیغات است که مجموعهها با کمترین هزینه ممکن بیشترین فروش و بازاریابی را خواهند داشت. البته بازاریابی پیامکی با ارسال پیامک انبوه متفاوت است که در مقالات بازاریابی پیامکی به طور مفصل در مورد فواید این نوع تبلیغ صحبت کردهایم. در این مقاله هم به صورت مختصر به موارد ذکر شده میپردازیم.
شاید بتوان گفت که تفاوت اصلی بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک انبوه این است که در بازاریابی پیامکی جامعه هدف کاملاٌ مشخص میباشد. در حالی که ارسال پیامک انبوه به صورت کاملاً همگانی و عمومی ارسال میگردد.
بارها در سایتهای مختلف از جمله سایت کندو در مورد مزایای ارسال پیامک برای هر صنف و شغلی صحبت شده است. اما آنچه که حائز اهمیت میباشد این موضوع است که ارسال پیامک تبلیغاتی برای هر رده شغلی با هر میزان بودجه امکان پذیر است. چرا که این روش تبلیغی ارزان و مقرون به صرفه میباشد. از جمله مزایای ارسال پیامک انبوه میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
تمامی سامانههای پیامکی شمارههای مخاطبان را مرتب به روز رسانی میکنند و شما برای ارسال پیامک یک بانک تماس بسیار دقیق و گسترده خواهید داشت.
با استفاده از فیلترهایی که برای بانک تماسی تعریف شده است.شما قادر خواهید بود تا به راحتی جامعه هدف خود را مشخص کنید. برای مثال اگر شما قرار است برای یک دبستان تبلیغ کنید، میدانید که مخاطبان شما مادران و پدرانی هستند که احتمالا زیر 55 سال سن دارند. و یا باید از فیلتر محلی یا جغرافیایی استفاده کنید چرا که باید محل زندگی دانش آموزان به شما نزدیک باشد. پس با انتخاب این دو فیلتر میتوانید جامعه هدف مشخصتری داشته باشید.
هنگامی که شما در فضای اجتماعی و به قول معروف سوشال مدیا شروع به تبلیغات میکنید، تبلیغات شما با واسطه است؛ چرا که باید یک تیزر و یا بنر تبلیغی بسازید و با پیج یا سایتی قرارداد ببندید تا برای شما تبلیغات انجام شود. در حالی که شما وقتی از طریق پیامک با مشتری در ارتباط هستید، ارتباط شما مستقیم و کاملاً بدون واسطه خواهد بود.
راه اندازی محصول با پیامک انبوه یکی از روشهایی است که در حوزهی تبلیغات پیامکی بسیار مرسوم و کارآمد است. فقط یادتان باشد که برای این کار باید نکات مهمی را رعایت کنید تا محصول جدید شما تبدیل به یک محصول پرفروش و موفق شود.
یکی از اصلیترین اهداف هر مجموعهای جهت ارسال پیامک انبوه یک محصول جدید، بازاریابی آن است. حتی اگر محصولی فروخته هم شده باشد، هدف میتواند بازاریابی جهت راه اندازی محصول و یا خدمات پس از فروش باشد. پس روی همین هدف متمرکز شوید. در اینجا شما نیاز به دو بانک اطلاعاتی دارید: بانک اطلاعاتی از افرادی که تازه محصول را تهیه کردهاند. و بانک اطلاعاتی از کسانی که قبلا این محصول یا محصول مشابه را تهیه کردهاند و شما با ارسال پیامک این دسته از افراد را به سمت خدمات پس از فروش و یا راه اندازی محصولاتی که در آینده قرار است خریداری کنند، هدایت میکنید.
بی شک منظورمان از این عنوان این نیست که از حروف رنگی در پیامک خود استفاده کنید. منظورمان این است که طوری محتوای خود را بنویسید که هنگام باز کردن پیامک مخاطب همان ابتدا درگیر شود و تا انتهای متن را بخواند. لطفاً از ایموجیها استفاده کنید.
اگر قصد برند سازی دارید و یا دوست دارید که در ذهن مخاطبان خود ماندگار شوید، از شرکتی که سامانه پیامکی در اختیار شما قرار میدهد، بخواهید که یک شماره 4 یا 5 رقمی به صورت ثابت در اختیار شما بگذارد، تا هر وقت که قصد ارسال پیامک داشتید، از همان شماره استفاده کنید. در این صورت پس از ارسال چند پیامک، شماره شما در حافظه گیرنده پیام ثبت میگردد.
شما باید بعد از کمپین پیامکی خود تحلیل و گزارش داشته باشید. در واقع مرحلهی تحلیل بسیار مهم است چرا که شما باید بدانید در کدام محتوا و کمپین پیامکی موفقتر بودید و در کدام یک ضعیف عمل کردید. در واقع همین تحلیل بزرگترین کمک را برای برنامه ریزی تبلیغاتی آتی مجموعه شما خواهد داشت.
وب سرویسها این امکان را میدهند که طراحان سایت با کد نویسی سامانه پیامکی را روی وب سایت و یا نرم افزارهای مختلف تعریف کنند. حتما شما هم مشتری شرکتهایی مانند اسنپ، تپسی و ... هستید. هنگامی که در اپلیکیشنهای نام برده ثبت نام میکنید و به قول معروف عضو میشوید، برایتان پیامک نظر سنجی، کد تخفیف روزانه و ... ارسال میگردد. این برنامه ارسالی پیامکها همان وب سرویس پیامکی است که ممبر یا کاربر اصلی آن را تنظیم میکند و تنها در چند دقیقه پیامکها برای هزاران نفر ارسال میگردند.
در این قسمت باید بگوییم که برای تسهیل در ارسال پیامک انبوه وب سرویسها تخصصی میتوانند بهترین کمک برای شما باشند.
ارسال پیامک انبوه یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی محسوب میشود که این روزها طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. روشی بسیار آسان که نیازی به هیچ گونه ساخت تیزر و طراحی بنر ندارد. و تنها با یک پنل رایگان و مبلغ شارژی که خود شما آن را در نظر خواهید گرفت؛ ارسال پیامک انبوه به سراسر کشور امکان پذیر خواهد شد. به همین دلیل است که بسیاری از شرکتهای بزرگ در برنامه ریزی تبلیغاتی خود همیشه چشم انداز ویژهای برای تبلیغات پیامکی در نظر میگیرند.