April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۱۷۶
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
مدیر شعب بانک مسکن استان یزد در نشست خبری طرح نهضت ملی مسکن، نکته قابل تامل تسهیلات پرداخت شده در طرح نهضت ملی مسکن را سهم قابل توجه تسهیلات پرداختی به بخش خودمالک عنوان کرد.

بانک مسکن؛ تنها بانک حامی خودمالکان در ساخت مسکن

به نقل از هیبنا، این نشست خبری توسط کمیته اطلاع‌رسانی طرح نهضت ملی مسکن و به میزبانی بانک مسکن و با حضور مدیر شعب بانک مسکن استان، مدیرکل اداره راه و شهرسازی، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مدیرعامل سازمان همیاری و شهرداری‌های استان و با حضور جمعی از اصحاب رسانه و خبر استان در محل سالن همایش بانک مسکن یزد برگزار شد.

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد در این نشست خبری گفت: بانک مسکن با قدمت قریب به ۸۵ سال همواره با ارایه طرح‌ها، برنامه‌های مختلف و شیوه‌های متنوعی برای تامین مالی مسکن و اعطای انواع تسهیلات ساخت، خرید و جعاله مسکن اقدام کرده است.

محمد غفوریان در ادامه افزود: ویژگی خاص و متمایز بانک مسکن، همراهی آن در ادوار مختلف دولت‌ها به عنوان بازوی توانمند در تامین مالی بخش مسکن و بانک عامل طرح‌های حمایتی بخش مسکن بوده است که منجر به خانه‌دار شدن تعداد زیادی از خانواده‌های ایرانی شده است.

مدیر شعب استان در جمع اصحاب رسانه، بانک مسکن را تنها بانک عامل و پای کار نهضت ملی مسکن خواند و افزود: تسهیلات این طرح در استان، سه سطح ۳۵۰، ۳۰۰ و ۲۵۰ میلیون تومان به ترتیب برای مرکز استان، شهرستان‌ها و روستا‌ها با نرخ مصوب ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت ۲۰ ساله با احتساب دوره سه‌ساله ساخت در حال پرداخت است.

غفوریان در ادامه با مقایسه تسهیلات پرداختی در طرح‌های نهضت ملی مسکن و مسکن مهر، اظهار کرد: طی اجرای مسکن مهر که ۱۰ سال به طول انجامید، در استان یزد حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد؛ ولی در حال حاضر با شروع طرح نهضت ملی مسکن در استان، ۱۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون انعقاد قرارداد انجام شده است.

وی همچنین با مقایسه تسهیلات پرداخت شده در شش‌ماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: مدیریت یزد در شش‌ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰، مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات و در مدت مشابه امسال، ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

غفوریان در پایان ابراز امیدواری کرد که با یاری صنایع بزرگ و افراد موثر در سیاست پولی استان بتوان نقش موثرتری در تامین ملی طرح نهضت ملی مسکن ایفا کرد.

در ادامه، احسان خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی، علی محمدپناه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، حمید ضیایی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و محمدرضا عظیمی زاده مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان به ارایه گزارشی از عملکرد خود در طرح نهضت ملی مسکن پرداختند و به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ گفتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: