April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۳۹۸
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
0
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش ۵ روزه باران و برف در ۱۳ استان کشور از کاهش ۱۵ درجه‌ای دما در برخی مناطق خبر و نسبت به خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۷/۳۰

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز بارش در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال استان‌های کرمانشاه، همدان و قزوین پیش بینی شده است. طی امروز در مناطق ساحلی گیلان و مازندران بارش‌ها شدت خواهد داشت.

وزش باد همراه با کاهش دما در نوار شمالی به ویژه در سواحل شمالی و شمال شرق روی می‌دهد و در ارتفاعات البرز مرکزی و اردبیل بارش باران و برف انتظار می‌رود.

فردا یکشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات استان‌های گلستان و سمنان بارش باران پیش بینی شده و بارش در شمال غرب و شمال شرق کشور کاهش می‌یابد.

دوشنبه در شمال غرب، استان‌های کرمانشاه، همدان، قزوین، البرز و شمال مرکزی بارش باران، وزش باد و گاهی رعدوبرق روی می‌دهد. بعدازظهر دوشنبه به‌تدریج در استان‌های گیلان و غرب مازندران افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد، ضمن این‌که در ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سه‌شنبه بارش‌ها در شمال غرب کاهش یافته و همراه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش برای استان‌های ساحلی، خراسان شمالی و خراسان رضوی آغاز می‌شود و دریای خزر مواج است. همچنین در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز و تهران و در دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی و قم رگبار، وزش باد شدید و گاهی رعدوبرق پیش بینی می‌شود. طی این روز بارش‌های در شرق مازندران و گلستان شدت خواهد داشت.

چهارشنبه بارش در این مناطق کاهش یافته و جو آرامی در کشور حاکم می‌شود، فقط در استان‌های گیلان و شرق اردبیل بارش پراکنده و خفیف روی می‌دهد.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما

نوع مخاطره: رگبار باران، در ارتفاعات بارش برف، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما، کاهش دید بر اثر بارندگی و پدیده مه و در مناطق مستعد با رعدوبرق

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۳۰: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، کردستان، خراسان شمالی، ارتفاعات در استان‌های البرز و تهران.

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۱: شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات در استان‌های البرز، زنجان، تهران و سمنان.

اثر مخاطره: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال رانش و ریزش کوه، آسیب به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز، خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر‌های برون شهری، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و تسریع در کاشت محصولات پاییزه.

توصیف سامانه دوم: افزایش گرادیان فشاری

نوع مخاطره: وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۳۰: کردستان، زنجان، کرمانشاه، مرکزی، جنوب آذربایجان غربی، لرستان، قزوین، جنوب سمنان، قم، تهران، شمال شرق اصفهان، خراسان رضوی و خراسان شمالی.

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۱: کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال و غرب اصفهان و جنوب آذربایجان غربی.

اثر مخاطره: احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهنسال، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پرواز.

توصیه: احتیاط در تردد، اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: