April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۴۴۷
۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
موسسه DXOMark سرانجام نتایج تست دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گوشی شیائومی ۱۲ T پرو را منتشر کرد که در کمال تعجب رتبه‌ای بهتر از هجدهم را دریافت نکرد.

اشکال بزرگ گوشی شیائومی ۱۲ T پرو اعلام شد

شیائومی ۱۲ T پرو، به عنوان یک گوشی شاخص اخیراً راهی بازار شد که یکی از بارزترین ویژگی‌های آن دوربین قدرتمند و ۲۰۰ مگاپیکسلی این دستگاه بود. سازنده چینی در تبلیغات پیش از عرضه این گوشی پرچمدار، تمرکز زیادی به این دوربین داشت، زیرا در حال حاضر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی بالاترین سطح در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که تعداد انگشت شماری از گوشی‌های پرچمدار بدان مجهز شده اند.

اما در کمال ناباوری، تست‌های صورت گرفته در موسسه DXOMark که مرجع تعیین کننده برای عملکرد مشخصات مختلف گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود، امتیاز ناامید کننده ۱۲۹ را به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی شیائومی ۱۲ T پرو داد تا این گوشی را در کنار گوشی‌های هواوی P ۴۰ پرو، شیائومی ۱۲ پرو و شیائومی می ۱۰ اولترا در یک امتیاز مشابه قرار دهد. با این همه شیائومی ۱۲ T پرو در فهرست رده بندی جایگاهی بهتر از هجدهم را نیافت.

شیائومی ۱۲ T پرو که در اوایل ماه جاری میلادی (اکتبر) عرضه شد از یک سیستم دوربین سه گانه در عقب بهره می‌برد که شامل یک سنسور اصلی ۲۰۰ واید با OIS در کنار یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو می‌باشد.

نکته جالب توجه در این تست این است که شیائومی ۱۲ T پرو در هیچ یک از فاکتور‌های پنجگانه DXOMark نتوانسته جایگاه بهترین را بدست بیاورد در حالی که ادعای بهره گیری از بهترین دوربین در صنعت گوشی‌های هوشمند را دارد.

در این میان گوشی‌هایی هم رده با قیمتی مشابه و یا نزدیک همچون ویوو X ۷۰ پرو پلاس، با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (رتبه ۱۴)، گوگل پیکسل ۶ پرو با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (رتبه ۱۳) و البته گوگل پیکسل ۷ پرو با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل (رتبه اول)، به مراتب عملکرد بهتری را در تست‌های DXOMark داشته اند که نشان می‌دهد همیشه وضوح بالای دوربین به معنای کیفیت بالاتر نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: