اتصال به پنجره خدمات هوشمند دولت الکترونیک یکی از مهمترین سیاستهای دولت بوده که رئیس جمهور هم همواره بر اجرایی شدن آن تاکید بسیار زیادی داشته است و مقرر شده بود که پایان شهریور تمامی دستگاهها به این پنجره خدمات هوشمند متصل شوند، اما با توجه به آنکه در آن مهلت قانونی تعداد زیادی از دستگاهها متصل نشدند این مهلت یک ماه دیگر تمدید و اعلام شد که تا پایان مهر ماه دستگاهها فرصت دارند به این پنجره خدمات متصل شوند که بررسیها نشان میدهد هنوز بسیاری از دستگاهها متصل نشده اند.
براساس این گزارش یکی از سیاستهای رسانه ملی ارائه خدماتی است که در جهت ارائه منفعت به مردم باشد که یکی از آنها پنجره خدمات هوشمند دولت الکترونیک است که اتفاق بزرگی در ارائه خدمات غیر حضوری به مردم است.
به طور مثال یک فردی با دستگاههای مختلف ارتباط دارد و هر بار باید برای گرفتن مجوز و یا خدمات به دستگاههای مختلف مراجعه کند و برای ارائه هر مدرکی حضوری مراجعه کند.
پنجره ملی قابلیت آن را دارد که با یک بار احراز هویت وارد یک درگاهی میشوید که به خدمات ۱۳۵ یا ۱۷۳ دستگاه اجرایی بدون احراز هویت مجدد دسترسی دارید و به صورت کامل میتوانید سوابق خود از جمله سابقه مالیاتی خود را ببنید و یا اگر درخواستی دارید میتوانید انجام دهید.
این اقدام یک تحول بسیار بزرگ در خدمت رسانی به مردم به شمار میرود.
سیاست رسانه ملی آن بوده که این موضوع پیگیری شود تا به نتیجه نهایی برسد.
متاسفانه وزارت ارتباطات خود متولی این داستان است همکاری خوبی نداشته و انتظار داشته ایم که امروز مهلت به پایان رسیده است یک کارویژهای داشته باشیم که تا پایان روز دستگاههای که مکلف بوده و هنوز متصل نشده بر روی آنتن بیاوریم و پاسخ گو باشند که چرا هنوز به این تکلیف قانونی نپیوستند.