کد خبر: ۳۸۶۷۶۵
۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
0
در میانه اعتراضات فزاینده به قیمت انرژی، رئیس کمیسیون اروپا امروز (جمعه) گفت حل بحران انرژی برای اروپا در اولویت قرار گرفته است.

ئیس کمیسیون اروپا: اولویت ما مقابله با بحران انرژی است

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا می‌گوید بحران انرژی اولویت مقامات اتحادیه اروپا در حال حاضر است، زیرا می‌تواند بر ثبات اجتماعی و اقتصادی تأثیر بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، فون در لاین در جریان نشست سرمایه گذاری پایدار اتحادیه اروپا گفت: «اولویت فوری ما مقابله با بحران انرژی است که در خطر تبدیل شدن به یک بحران اقتصادی و اجتماعی قرار دارد. من قبلاً در اجلاس سال گذشته درباره ناپایداری سیستم انرژی اروپا صحبت کردم و گفتم این سیستم هنوز تحت سلطه سوخت‌های فسیلی قرار دارد».

گفتنی است، از سال ۲۰۲۱، قیمت حامل‌های انرژی در کشور‌های اتحادیه اروپا افزایش یافته است. پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، اتحادیه اروپا چندین بسته تحریمی را علیه مسکو تصویب کرد که سبب شد قیمت سوخت با سرعت بیشتری افزایش پیدا کرده و مسئله امنیت انرژی در دستور کار جهانی قرار بگیرد.

بسیاری از دولت‌های اروپایی تا کنون وادار به اتخاذ تصمیمات «اضطراری» شده اند. در حال حاضر، اتحادیه اروپا به دنبال جایگزینی برای گاز طبیعی روسیه است، زیرا متعهد شده به وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی پایان دهد.

در همین حال، قبوض آب و برق با ارقام بسیار بالا و شکاف فزاینده بین حقوق و هزینه‌های زندگی، بسیاری از اروپایی‌ها را به اعتراض واداشته و از ابتدای پاییز در کشور‌های مختلف عضو اتحادیه، تظاهراتی به صورت هفتگی برگزار شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: