April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۸۰۷
۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
0
سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد بیش از ۵۰ کشور جهان، کمک‌های نظامی در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

بیش از ۵۰ کشور کمک نظامی در اختیار اوکراین قرار می‌دهند

«سام وربرگ» گفت: ما با بیش از ۵۰ کشور هماهنگی می‌کنیم تا کمک‌های نظامی برای اوکراین ارسال کنند. این پیامی است که ما می‌خواهیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دریافت و آن را درک کند.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره، درباره مخالفت بعضی از نمایندگان دموکرات با سیاست‌های کاخ سفید در اوکراین، گفت: جو بایدن معتقد است ما آمریکایی‌ها باید از ملت اوکراین حمایت کنیم و ما به این حمایت ادامه خواهیم داد. با وجود همه سخنان و نامه‌هایی که از طرف بعضی افراد و احزاب دیدیم، هماهنگی و موضع مشترک در آمریکا درباره اهمیت حمایت از ملت اوکراین در برابر حمله روسیه وجود دارد.

وربرگ در پاسخ به این سوال که چه چیزی تضمین می‌کند جمهوریخواهان در صورت پیروزی در انتخابات میان دوره‌ای کنگره، مانع ادامه کمک‌های آمریکا به اوکراین نخواهند شد؟ افزود: نمی‌خواهم وارد فرضیه‌ها شوم و هنوز مدتی تا انتخابات باقی مانده است. پیش بینی ما آن است که صرفنظر از نتیجه انتخابات، موضع مشترک در داخل آمریکا و نیز بین واشنگتن و متحدانش درباره کمک به اوکراین ادامه خواهد داشت. دولت‌های اوباما و ترامپ هم به کمک به ملت اوکراین ادامه می‌دادند.

وی افزود: ما نمی‌گوییم همواره همه پاسخ‌ها و همه راه حل‌ها برای همه چالش‌ها را می‌دانیم، اما مهمترین موضوع همکاری و هماهنگی است. ما در این دولت تلاش کردیم روابط سنتی با کشور‌های اروپایی، کشور‌های عضو ناتو، کشور‌های اقیانوس‌های هند و آرام را تقویت کنیم.

این در حالی است که کشور‌های غربی به ادعای استفاده از پهپاد‌های ایران در جنگ اوکراین، تحریم‌های متعددی را علیه مقامات کشورمان اعمال کرده اند.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره انتخابات آینده آمریکا تصریح کرد: به عنوان یک شهروند می‌گویم، به طور کلی رای مردم آمریکا در انتخابات بر اساس مسایل خارجی نیست. البته ما به امور خارجی توجه داریم. به ویژه در انتخابات میان دوره‌ای کنگره، آمریکایی‌ها بیش از امور خارجی بر اساس مسایل داخلی و مسایل اقتصادی رای می‌دهند. شاید اقلیتی به امور خارجی توجه داشته باشند، اما به طور کلی مانند انتخابات در دیگر کشورها، مردم بیشتر بر اساس مسایل داخلی رای می‌دهند.

انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا قرار است هشت نوامبر (۱۷ آبان) برگزار شود. در این انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از یکصد کرسی مجلس سنا انتخاب می‌شوند. همزمان نامزد‌های دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای تصاحب سمت فرمانداری در ۳۶ ایالت آمریکا نیز به رقابت خواهند پرداخت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: