April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۸۵۱
۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت از تولید ۴۹۰ هزار دستگاه خودروی کامل توسط دو خودروساز کشور از ابتدای امسال تا ۴ آبان ماه خبر داد.

۴۹۰ هزار دستگاه خودرو‌ی کامل تا ۴ آبان تولید شده است

عبدالله توکلی لاهیجانی با اعلام این آمار گفت: ۴۹۰ هزار دستگاه خودروی کامل توسط دو خودروساز کشور از ابتدای امسال تا ۴ آبان ماه تولید شده این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته فقط ۱۱۵ هزار دستگاه خودروی کامل تولید شده بود بر این اساس تولید خودروی کامل امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۲۳ درصد رشد داشته است.

او همچنین از تحویل ۶۲۰ هزار دستگاه خودروی کامل به مشتریان از ابتدای سال تا ۴ آبان ماه خبر داد و افزود: تحویل خودروی کامل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (تحویل ۴۷۴ هزار دستگاه خودروی کامل) ۳۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت با اشاره به رشد تولید ۱۴۵ درصدی خودروسازان بخش خصوصی در سال ۱۴۰۱ گفت: سال گذشته تا ۴ آبان تولیدات این خودروسازان ۳۹ هزار خودرو بوده است، اما امسال به ۹۶ هزار دستگاه رسیده است.

وی با اشاره به برنامه وزارت صمت برای اصلاح صنعت خودرو افزود: این برنامه در سه بخش طراحی شده است که بخش اول احیای ظرفیت، بخش دوم به روزرسانی بن سازه‌ها (پلت فرم‌ها) و بخش سوم نیز گسترش ارتباطات جهانی در حوزه خودرو است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: