کد خبر: ۳۸۶۸۸۱
۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
0
یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان روشی را برای مدیریت پساب‌های صنعتی در مقیاس آبیاری در بخش کشاورزی عرضه کردند.

ارائه روشی برای تصفیه پساب صنعت از سوی دانش‌بنیان‌ها

محسن رزمجو، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: با رشد صنعت در کشور و اهمیت استفاده مجدد از منابع آب و همچنین جلوگیری از آسیب‌های زیست‌محیطی پساب‌های صنعتی، تلاش کردیم تا انواع مختلفی از تصفیه‌خانه‌ها را به صورت خط تولید و پکیج راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: ما با استفاده از روش الکتروشیمیایی و با اضافه کردن برخی مواد شیمیایی، عمل تصفیه را در این واحد‌های صنعتی انجام می‌دهیم. بسته به نیاز مشتری، می‌توان تا مرحله اخذ تاییدیه محیط زیست پیش رفت و از آب تصفیه شده برای استفاده مجدد در واحد‌های صنعتی و یا آبیاری گیاهان غیر بارور استفاده کرد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، رزمجو خاطر نشان کرد: مواد پسماند برجای مانده به صورت لجن نیز ابتدا آبگیری می‌شوند و سپس، گل خشک بر جای مانده یا برای امحاء تحویل واحد‌های محیط زیستی می‌شود و یا آنکه می‌توان از آن به سبب مواد ارزشمند داخل گل و یا به عنوان کود، مجدداً استفاده کرد.

گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: