کد خبر: ۳۸۷۱۱۱
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
0
کره جنوبی اعلام کرد پس از مشاهده حدود ۱۸۰ فروند هواپیمای جنگی کره شمالی در نزدیکی مرز، جت‌های جنگنده این کشور به پرواز درآمدند.

پرواز ۱۸۰ جنگنده کره شمالی در پی تنش‌های اخیر

ارتش کره جنوبی پس از شناسایی حدود ۱۸۰ هواپیمای جنگی کره شمالی که در طول چهار ساعت در شمال مرز نظامی در روز جمعه پرواز می‌کردند، اعلام کرد که جت‌های جنگنده خود را به پرواز درآورده است.

به گزارش رویترز، ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیمای جنگی کره شمالی به سمت شمال خط موسوم به اقدامات تاکتیکی پرواز کرد که تا ۲۰ کیلومتری (۱۲ مایلی) شمال خط مرزبندی نظامی ادامه داشت.

کره جنوبی در پاسخ ۸۰ فروند هواپیما از جمله جنگنده‌های رادارگریز F-۳۵ A را به پرواز درآورد. ارتش گفت که حدود ۲۴۰ هواپیمای شرکت کننده در تمرینات هوایی طوفان هوشیار با آمریکا به تمرینات ادامه دادند.

روز چهارشنبه هفته جاری، کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) و دو موشک بالستیک کوتاه بُرد شلیک کرد. روز پنجشنبه هم کره شمالی ۳ موشک بالستیک کوتاه برد شلیک کرد.

پرتاب موشک‌ها اعتراض آشکار کره شمالی به مانور «طوفان هوشیار» است؛ مانور‌های هوایی مشترک متحدان علیه کره شمالی با بیش از ۲۴۰ هواپیما از جمله جت‌های رادارگریز بر فراز آسمان شبه جزیره کره در بحبوحه گمانه‌زنی‌های فزاینده است، مبنی بر این‌که پیونگ یانگ ممکن است به زودی آزمایش هسته‌ای انجام دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: