کد خبر: ۳۸۷۱۴۲
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
0
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قبلاً مطرح می‌شد که خودرو‌های بی‌کیفیت وارد می‌شود، اما امروز تمرکز و اولویت ما خودرو‌های زیر ۱۰ هزار دلار است که از واحد‌های تولیدی معتبری ثبت سفارش می‌شود.

اولویت برای واردات چه خودرو‌هایی است؟

فاطمی امین در پاسخ به سؤالی در رابطه با تعویق واگذاری خودرو به مردم گفت: معوقات یعنی خودرویی که در موعد مقرر تحویل داده نشده است، در زمان حاضر معوقات ۲۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده که نتیجه افزایش تولید خودرو است، ولی باز هم زیاد است، ما باید به جایی برسیم که معوقات به صفر برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سؤالی در مورد افزایش قیمت خودرو و واردات خودرو عنوان کرد: کار‌هایی که دولت باید انجام دهد انجام داده است، ما باید آیین‌نامه را آماده کنیم که تصویب شده است، در مجلس شورای اسلامی یک ایراداتی گرفته شد که آن هم در دولت اصلاح شد، فرایند ثبت سفارش باید فعال می‌شد و تمام کار‌هایی که ما به‌عنوان دولت باید انجام می‌دادیم انجام شده است، در زمان حاضر باید کسانی که واردکننده هستند در مسیر حرکت کنند و کارهایشان را انجام دهند و هر جا به مانع برخورد کنند ما در اسرع وقت آن را برطرف می‌کنیم.

وزیر صمت توپ را در زمین واردکنندگان انداخت
وی بیان کرد: جهت واردات خودرو کار روی روال است، واردکنندگان برای بستن قرارداد با خارجی‌ها رفتند، قبلاً مطرح می‌شد که خودرو‌های بی‌کیفیت وارد می‌شود، در زمان حاضر دیگر توپ در زمین واردکنندگان است و اگر در هر مرحله‌ای کار دچار کندی شود ما پیگیری و حل‌وفصل می‌کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: